הח”כ דורש: חקירה נגד מובילי מחאת השמאל בחשד להרצת מניות

ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית פנה למנכ"ל הרשות לניירות ערך נגד מובילי המחאה: אבקש לפתוח בחקירה • טען: "פגעו לכאורה בתקינותו ובהגינותו של המסחר בניירות ערך בבורסה"
אריה ריבקינד
כ"א תמוז התשפ"ג / 10.07.2023 10:27

ח”כ צבי סוכות מהציונות הדתית פנה אל מנכ”ל הרשות לניירות ערך בדרישה כי יפתח בחקירה נגד משה רדמן ושקמה ברסלר, שניים מראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית,  אשר קראו ברשתות החברתיות לרכוש מניות של חברת ביג.

לטענתו, “קריאה זו עולה בקנה אחד כדי הרצת מניות, שכן היא מנסה להניע אדם לרכוש ניירות ערך”.

במכתבו ציין ח”כ סוכות, כי על פי פסיקת בית המשפט המחוזי, “אין נפקות אם אלה בחרו לעשות פעולה זו שלא מתוך רצון להפקת רווח כלכלי, שכן הפקת רווח שכזה אינה רכיב מרכיבי העבירה. במעשיהם שלהם, מר רדמן והגברת ברסלר פגעו לכאורה בתקינותו ובהגינותו של המסחר בניירות ערך בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, וביכולתיו של ציבור המשקיעים להעריך את סיכוניו וסיכויו שבכל השקעה. בנוסף, הביאו לכך כי נפגע אמון הציבור בשוק המניות, שהינו אבן יסוד במרחב זה”.

לדבריו, “נוכח זאת, ובשים לב לתפוצה הרחבה של פרסומיהם, אבקש לפתוח בחקירה כנגד מר משה רדמן והגברת שקמה ברסלר”.

בנוגע לחוקיות השביתה, הוסיף סוכות: “כידוע ביג הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך, ככזו מחוייבת החברה לבצע צעדים שייטיבו עם בעלי המניות וכלל לא ברור כי על פי חוק מותר לבעלי החברה לבצע צעד כמו שביתה על רקע פוליטי כשהמשמעות לבעלי המניות ברורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות