מכה למסלולים החרדים בצה”ל: נערך לסגירת פלוגות ‘תומר’ ו’חץ’

בצבא בוחנים את סגירת פלוגת 'תומר', הפועלת במסגרת חטיבת גבעתי ואת הפסקת פעילות פלוגת 'חץ' בחטיבת הצנחנים • במחזור האחרון התגייסו ל'תומר' כ-25 חיילים חרדים בלבד • טענות: מאות מהחיילים המוגדרים כחרדים - יוצאים בשאלה • בשתי הפלוגות ישנה נשירה של חיילים
חרדים 10
כ"א תמוז התשפ"ג / 10.07.2023 09:23

צה”ל נערך לסגירת הפלוגה החרדית בחטיבת גבעתי – ‘תומר’ – בשל מספר מתגייסים נמוך מאוד, ומגמת ירידה מתמשכת בביקוש מצד הציבור החרדי. כך דווח הבוקר (שני) יואלי ברים בגלי צה”ל.

על פי הדיווח, מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, הורה לאחרונה להיערך לסגירת הפלוגה.

בתקופה האחרונה התנהלו דיונים בזרוע היבשה על המשך דרכה של פלוגת ‘תומר’,  ולפי הדיווח, מח”ט גבעתי אליעד מאור תומך בסגירת ‘תומר’ כבר היום.

כבר היום, ישנן שתי כיתות בפלוגה, המורכבות מחיילים מהמגזר הדתי לאומי ולא מהמגזר החרדי, בשל מספר מתגייסים נמוך.

במחזור האחרון התגייסו ל’תומר’ כ-25 חיילים חרדים, הרבה פחות מהיעד. כל זה מצטרף על רקע הטענות כי מאות מהחיילים המוגדרים כחרדים – הינם יוצאים בשאלה. כמו כן, ממידע שהגיע לגל”צ, בשתי הפלוגות ישנה נשירה של חיילים.

“מדובר בצעד שמשקף את הכישלון של המסלולים”, צוטטו גורמים צבאיים.

הכוונה היא להעביר את חיילי ‘תומר’ לגדוד ‘רותם’, שאינו כולל תנאי שירות יעודיים לחיילים חרדים.

בצה”ל נבחנת גם האפשרות לסגור את פלוגת ‘חץ’ של חטיבת הצנחנים המיועדת לחיילים חרדים – גם כן מסיבות של אי עמידה ביעדי הגיוס.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “בחודשים האחרונים התקיימו מספר דיונים באשר לשילוב חרדים ביחידות זרוע היבשה. במהלך הדיונים נידונות סוגיות רבות ובכללן אופן מיצוי המתגייסים ומגוון התפקידים והיחידות, אך טרם התקבלה החלטה בנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות