בן גביר: “ביידן צריך להפנים שאנחנו לא עוד כוכב בדגל האמריקאי”

אחרי שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינה את ממשלת הימין כ'קיצונית ביותר שראה' - השר בן גביר השיב לו: "במה בדיוק אני קיצוני? בזה שאני חושב שאזרחי ישראל צריכים להגן על עצמם?"
חרדים 10
כ"א תמוז התשפ"ג / 10.07.2023 01:03

אחרי שנשיא ארצות הברית ג’ו ביידן כינה את ממשלת הימין מלא-מלא של נתניהו ‘הקיצונית ביותר שראה’ –  השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא נשאר חייב.

השר בן גביר: “הנשיא ביידן צריך להפנים שאנחנו לא עוד כוכב בדגל האמריקאי. במה בדיוק אני קיצוני? בזה שאני חושב שאזרחי ישראל צריכים להגן על עצמם? בזה שאני מחלק נשק לאזרחי ישראל שיוכלו להגן על עצמם? בזה שאני נותן גיבוי מלא לחיילים ולשוטרים שלנו?”.

השר לביטחון לאומי הזמין את הנשיא האמריקני לביקור בישראל, כדי שיראה באיזו קיצוניות דבק עם ישראל באמת: “אני מזמין את ביידן לסיור גם בירושלים וגם בחברון , לראות שהקיצוניות שלנו היא קיצוניות באהבה עצומה למדינת ישראל.”.

בריאיון לרשת החדשות האמריקנית cnn, אמר ביידן: “לנתניהו יש חברי ממשלה מהקיצונים ביותר שראיתי, ואני הולך אחורה בזמן עד גולדה מאיר. סמוטריץ׳ ובן גביר הם חלק מהבעיה בגדה המערבית”.

הנשיא  במה בדיוק אני קיצוני? בזה שאני מחלק נשק לאזרחי ישראל שיוכלו להגן על עצמם? בזה שאני נותן גיבוי מלא לחיילים ולשוטרים שלנו?

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט ברוב של שמונה חברים מול מתנגד אחד לאמץ את הצעת ההחלטה שהביא בפניה ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי ההצעה, “בהיעדר שינוי בהערכה הלאומית, ישראל תפעל למנוע את קריסת הרשות הפלסטינית”.

עוד נכתב בהחלטה: “הפעילות תעשה תוך קידום התביעה לחדול מפעילותה נגד ישראל בזירה הבינלאומית המשפטית-מדינית, מן ההסתה במערכות התקשורת והחינוך שלה, מן התשלומים למשפחות המחבלים והרוצחים ומהבנייה הבלתי-חוקית בשטחי c”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב הערב (ראשון) על ההחלטה בריאיון לחדשות 14 – ואמר כי הוא התנגד נחרצות למהלך: “אני חושב שאין הבדל בין הרשות הפלסטינית לחמאס – אין הבדל ביניהם לבין שונאי ישראל”.

הוא הדגיש בריאיון: “הרשות עומדת מאחורי פיגועים ומממנת תומכי טרור. מערכת החינוך של הרשות הפלסטינית דוגלת בכך שצריך לרצוח יהודים. על כן אני לא ארים את היד שלי בעד לעזור להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות