סקר: כמה רוצים שבני גנץ ייכנס לממשלה, וכמה מנדטים איבד?

הליכוד מטפס ל-28 מנדטים, לעומת 27 בסקר האחרון • מפלגתו של גנץ נחלשת בשני מנדטים • במפלגות הערביות: חד"ש-תע"ל מתחזקת - רע"ם נחלשת • וכמה מהציבור תומכים בהדחת היועמ"שית?
חרדים 10
כ"א תמוז התשפ"ג / 09.07.2023 22:13

אחרי כמה שבועות שהמחנה הממלכתי פתח פער על הליכוד – התמונה משתנה: מסקר חדש שנערך על ידי מנו גבע בשיתוף iPanel ופורסם הערב (ראשון) ב’המהדורה המרכזית’ של חדשות 12 עולה כי הליכוד חוזר להוביל.

מהנתונים עולה כי מפלגתו של נתניהו זוכה ל-28 מנדטים – לעומת 27 בסקר האחרון. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נחלשים ל-26 מנדטים, לאחר שבסקר הקודם קיבלו 28 – והיו המפלגה הגדולה ביותר.

יש עתיד של יאיר לפיד מתחזקת בשני מנדטים – ומקבלת 20, ש”ס – 10, הציונות הדתית ועוצמה יהודית של סמוטריץ’ ובן גביר עם 9 מנדטים – לעומת 10 בסקר הקודם; יהדות התורה זוכה ל-7 מנדטים וישראל ביתנו של ליברמן שומרת על כוחה עם 6 מנדטים.

במפלגות הערביות חל שינוי מעניין: רע”ם נחלשת במנדט ויורדת ל-5 מנדטים, לעומת חד”ש-תע”ל שזוכה ל-5, לעומת 4 בסקר הקודם. מי שעוברת את אחוז החסימה היא מפלגת מרצ, שבדומה לסקר הקודם מקבלת 4 מנדטים.

לפי הסקר, אין שינוי בגושים לעומת הסקר הקודם: הקואליציה הנוכחית עם 54 מנדטים, והאופוזיציה עם 66 מנדטים, כולל 5 המנדטים של חד”ש-תע”ל.

מה הציבור חושב על הדרישה שעולה בקרב חלק משרי הממשלה – להדיח את היועמ”שית גלי בהרב-מיארה? מכלל המדגם – 41% מתנגדים למהלך ו-28% תומכים. בקרב מצביעי גוש מתנגדי נתניהו רוב מובהק של 75% מתנגדים ורק 5% תומכים.  בקרב גוש נתניהו – 52% תומכים ו-11% מתנגדים.

הסקר גם בדק מה דעת הציבור על כניסתו של גנץ לממשלה – במקום בן גביר וסמוטריץ’.

43% מהציבור סבור שגנץ צריך לבצע את המהלך, לעומת 42% שסבורים שלא. בקרב גוש מתנגדי נתניהו – 55% תומכים במהלך כזה, ו-36% מתנגדים למהלך. בקרב מצביעי גוש נתניהו התמונה הפוכה: 53% מתנגדים ו-28% תומכים.

בסקר נבדקה גם האפשרות שראש האופוזיציה לפיד ייכנס במקומם של בן גביר וסמוטריץ’.  מהנתונים עולה, כי  בקרב כלל המדגם 56% מתנגדים לכניסתו במקום השניים, לעומת 33% שתומכים. בקרב מצביעי גוש נתניהו 76% מתנגדים למול 15% שתומכים. בקרב מצביעי גוש מתנגדי נתניהו 39% מתנגדים, ו-53% תומכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות