מתנגדת החיסונים השמיצה ותשלם לד”ר שרון אלרעי-פרייס פיצוי שמן

יוספה ברק טמיר פרסמה 12 פוסטים נגד ראש שירותי בריאות הציבור, בהם השמיצה אותה ואת בני משפחתה כדי לפגוע בה עקב תפקידה הציבורי • בית המשפט קבע: תשלם סכום פיצוי גבוה ומחק את כל הפוסטים שפרסמה נגדה
חרדים 10
כ"א תמוז התשפ"ג / 09.07.2023 21:48

שופטת בית משפט השלום בבת-ים, רונית אופיר, קבעה כי יוספה ברק טמיר פרסמה פרסומיים שקריים על ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי-פרייס, ועל בני משפחתה – במטרה לפגוע בשמה הטוב ולערער את אמון הציבור בפועלה.

לפי דיווח של אבי כהן ב’ישראל היום’, בית המשפט פסק כי טמיר תפצה את ד”ר אלרעי-פרייס בסכום של כ-145,000 שקלים וכן תשלם את הוצאות התביעה.

כמו כן הוציא ביהמ”ש צו קבוע האוסר על הנאשמת לפרסם פרסומים כוזבים בעלי אופי דומה ומורה לה להסיר את הפרסומים בגינם נתבעה.

התביעה עסקה בכ-12 פרסומים שפורסמו ברשתות החברתיות, בין דצמבר 2021 לינואר 2022, פרסומים אלו היו חלק ממסכת פרסומים ענפה אותה פרסמה הנתבעת ביחס לראש שירותי בריאות הציבור ולמשפחתה, במטרה מכוונת לפגוע בה עקב תפקידה הציבורי.

בין היתר פרסמה הנאשמת כי ילדיה של אלרעי-פרייס אינם מחוסנים, זאת תוך ציון פרטים אישיים של הקטינים ושימוש בכינויים שמטרתם ביזוי בני המשפחה.

בית המשפט קיבל את טענות הפרקליטות וקבע כי רצף הפרסומים נועד לפגוע בראש שירותי בריאות הציבור, ביושרתה ובמקצועיותה, וקבע כי הנתבעת עשתה שימוש בטקטיקה של “הפצצת” המרחב הווירטואלי בפרסומים חוזרים ונשנים אודות התובעת, שנפרסו על פני חודשים.

“נשקה היה המקלדת, לשונה המושחזת ודמיונה הפורה, אשר לא דקדק בעובדות ולא טרח לבחון אותן לאשורן בטרם הפרסום”. כמו כן לקח ביהמ”ש בחשבון את הפצת שמו של בנה הקטין של ראש שירותי בריאות הציבור ברבים, תוך פגיעה בפרטיותו.

השופטת אופיר קבעה כי לנתבעת לא עומדת הגנת תום לב, שכן “אין מדובר בביקורת עניינית, אלא בפרסומים המופנים כמעט כולם כלפי התובעת באופן אישי, תוך הפצת עובדות כזב בנוגע לחיסון ילדיה, הפצת ספקולציות וקונספירציות בנוגע למעורבותה לכאורה של התובעת בניגוד עניינים שאין להם כל עיגון עובדתי והנתבעת לא טרחה לבחון באם עיגון עובדתי זה קיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות