ביידן תקף את ממשלת נתניהו: “הממשלה הכי קיצונית שראיתי”

נשיא ארה"ב יצא במתקפה קשה, בריאיון ל-CNN, נגד ממשלת ישראל וטען כי נתניהו עסוק רוב הזמן ב"כיבוי שריפות בקואליציה" • על בן גביר וסמוטריץ': "יש חברי קבינט שרוצים להתיישב בהתנחלויות בכל מקום. הם חלק מהבעיה" • על נורמליזציה בין ישראל וסעודיה: "הדרך עוד ארוכה"
יוני גרין
כ' תמוז התשפ"ג / 09.07.2023 18:12

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן תקף  בערב (ראשון) בריאיון ל-CNN  בחריפות ובאופן יוצא דופן את ממשלת ישראל

“לנתניהו יש את הממשלה הקיצונית ביותר שאני זוכר אי פעם – ואני מכיר את ישראל מאז ימי גולדה”, אמר. “אני מנסה להבין איך הוא מסתדר איתם”.

הנשיא האמריקני הבהיר כי הוא עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות, והדגיש: “המצב בגדה – לא רק באשמת ישראל. יש דיאלוג באופן קבוע, אנחנו מנסים להנמיך את הלהבות”.

הוא ביקר את ההחלטה של הממשלה לקדם בניית אלפי יחידות דיור ביו”ש ויצא נגד השרים בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר: “יש בעיה עם אותם חברי הקבינט שאומרים ‘אנחנו יכולים להתיישב בכל מקום שנרצה’ – הם חלק מהבעיה. דיברנו עם ישראל בקביעות, ניסינו לבלום את זה. אני מקווה שנתניהו יתקדם למתינות”.

נשיא הממשל השמאלני-קיצוני התחמק כשנשאל האם בכוונתו להזמין בקרוב את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן – וענה: “קודם כל, נשיא ישראל עומד להגיע. ביבי, אני חושב, מנסה לפתוח את הבעיות הקיימות בקואליציה שלו. אני מקווה שהוא ימשיך בכיוון של מתינות בכל הנוגע לשינוי בתי המשפט”.

ביידן התייחס גם לניסיונות לקדם נורמליזציה ביחסים בין ישראל וסעודיה ואמר: “יש דרך ארוכה עד להסכם נורמליזציה בין ישראל וסעודיה.  יש לנו הרבה על מה לדבר. אנחנו מתקדמים באזור הזה”.

הוא הוסיף שההתקדמות בנושא תלויה במה שהסעודים ידרשו מארצות הברית בתמורה להכרה בישראל, כשהתנאי הסעודי לכאורה הוא ברית הגנה הדדית עם ארצות הברית ופיתוח יכולת גרעין אזרחי.  “אני לא חושב שיש לסעודים בעיה עם ישראל. השאלה אם נוכל לספק כוח גרעיני או להיות ערבים לביטחונם של הסעודים – אני חושב שזה לא בכיוון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות