הממשלה ליועמ”שית: גבשי בתוך שבוע הנחיות לגבי אכיפה בהפגנות

בתום דיון סוער החליטו השרים לדרוש מגלי בהרב מיארה להציג הנחיות ברורות לאכיפה בהפגנות והתמודדות עם חסימת כבישים • כמו כן נדרשה להציג תוך יומיים הנחיות לטיפול בחסימת נתב"ג
אריה ריבקינד
כ' תמוז התשפ"ג / 09.07.2023 18:00

 בתום דיון סוער: הממשלה הינחתה היום (ראשון) את היועצת המשפטית גלי בהרב מיארה להניח בפניה, בתוך שבוע, הנחיות ברורות לגבי נושא האכיפה בהפגנות.

בהחלטת הממשלה נכתב, כי ההנחיות יקיפו את נושא “חסימת הצירים, בדגש על קביעה מפורטת אם ומהי התדירות בה מותר לחסום צירי תנועה ראשיים מבלי שינקטו פעולות אכיפה כנגד מארגני החסימה והחוסמים, מבלי שיבוצעו מעצרים או יוגשו כתבי אישום”.

עוד צוין כי על היועמ”שית להבהיר “מהי מדיניות האכיפה ביחס להפגנות ליד בתים של אנשי ונבחרי ציבור והטרדת אישי ציבור או בני משפחותיהם” וכן “מהי מדיניות האכיפה ביחס לקריאות לסרבנות, המרדה והסתה לאית ציות, ובפרט תופעות של הסתה לסרבנות ביחידות צבאיות. הממשלה מבקשת מהיועצת המשפטית לממשלה להניח בפניה בתוך שבעה ימים נוסח הנחיות באשר לטיפול במקרים אלה, לרבות אופן הטיפול במקרים בהם תינתן חוות דעת של המל”ל בדבר הסיכון הקיים לפעולות של מערכים חיוניים בצבא ובכוחות הביטחון.

“הממשלה הבהרות כיצד במידה והאכיפה שוויונית נוצר מצב שבמבחן התוצאה, הנתונים מראים על פער עצום בין מס’ הפעולות וסוג פעולות האכיפה שננקטו בעבר לבין מה שננקט בחצי השנה האחרונה”, נאמר בהחלטה שהתקבלה.

לצד זאת דרשו השרים מבהרב-מיארה להעביר להם עד ליום שלישי הקרוב הנחיות ביחס לטיפול הראוי בחסימת נמל התעופה בן גוריון.

במהלך הדיון השרים הטיחו ביקורת קשה על התנהלות היועמ”שית והמפכ”ל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות