המהפכה גם באלעד: קורס משרד הבריאות לבישול טעים ובריא למנהלי ישיבות

13 טבחים ומנהלים של 8 ישיבות מאלעד ומישיבות של חסידות חב"ד, סיימו בהצלחה את קורס הטב"ח שמוביל משרד הבריאות לשיפור התזונה בישיבות • מפתיע: העלויות של הארוחות בתפריטים החדשים לא גרמו לפריצת מסגרת התקציב
תמי גיל
כ' תמוז התשפ"ג / 09.07.2023 15:21

13 טבחים ומנהלים של 8 ישיבות מהעיר אלעד ומישיבות של חסידות חב”ד, סיימו בהצלחה את קורס הטב”ח (טעים, בריא וחסכוני) שמוביל משרד הבריאות לשיפור התזונה בישיבות.

הקורס הנוכחי מצטרף לקורסים קודמים שעברו בהצלחה בשנתיים האחרונות בישיבות מהערים ירושלים, אופקים, נתיבות ותפרח.

אגף התזונה של משרד הבריאות, בראשות פרופ’ רונית אנדוולט וד”ר מורן בלייכפלד מגנאזי, סגנית מנהלת אגף התזונה ואחראית תחום תזונה בציבור החרדי, מוביל ומקדם קורס ייחודי שהועבר כבר במספר רשויות, ובעקבותיו השתפר תפריט הארוחות לטובתם של למעלה מ-5,000 בחורי ישיבות.

בעקבות נתונים שהראו כי בחלק גדול מהישיבות מוגשות לבחורים ארוחות שאינן בריאות, החליט צוות אגף התזונה לגבש תוכנית ארצית, בהובלתם של ניר כהן, דיאטן קליני ויועץ משרד הבריאות לציבור החרדי בתחום התזונה, וישראל דודק שף בכיר, כדי להעניק לטבחים ולמנהלים כלים לשיפור המערך התזונתי בישיבות.

הקורס הנוכחי כלל סדרת מפגשים שבהם דנו הטבחים, המנהלים וצוות התוכנית בחשיבות התפריט הבריא ובעלויות הכלכליות הכרוכות בהעמדת תפריט מזין ואיכותי לפי ההמלצות התזונתיות של ישראל – קשת המזון החדשה.

במפגש הסיכום הציגו המשתתפים את השינויים המרשימים שנעשו בישיבות ובסמינרים כבר במהלך הקורס.

השינויים כללו הוספת קטניות לקציצות ולסלטים, הוספת ירקות טריים לארוחות, הפחתה משמעותית הן בשמן בבישול והן בהכנת מזון מטוגן, הפחתה בשימוש במוצרים אולטרה מעובדים כמו בורקס, שניצל תירס ונקניקיות.

כמו כן, התגלה באופן מפתיע שהעלויות של הארוחות בתפריטים החדשים לא גרמו לפריצת מסגרת התקציב הקיים.

במקום הראשון בתחרות באלעד זכו ממוני ההזנה של ישיבת “אבן האזל” ששיתפו את התובנות והחוויות שלהם מהתוכנית: “חשוב לי להדגיש שהתוכנית שהעברתם נתנה לנו ידע עצום, מכל שיעור למדנו והחכמנו וכמובן התחלנו כבר ליישם. מה שבטוח שהבחורים יוכלו להנות מאוכל טעים ובעיקר בריא…והרבה בזכותכם!”

משרד הבריאות מתכוון לפתוח את הקורס הבא עוד לפני החגים עבור הישיבות בעיר תל-אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות