התיעוד האחרון של הישראלית שנחטפה בעיראק: פרטים חדשים נחשפים

לפי ערוץ טלוויזיה עיראקי, זהו התיעוד האחרון של אליזבת צורקוב - לפני שנחטפה • ישראל: יש ראייה ברורה לכך שהיא בחיים • ממשלת עיראק: פתחנו בחקירה • ואיפה החזיקו בה?
חרדים 10
י"ח תמוז התשפ"ג / 07.07.2023 14:20

ערוץ הטלוויזיה העיראקי א-רבאעה פרסם הבוקר (שישי) תיעוד בו נראית לכאורה האזרחית הישראלית אליזבת צ׳ורקוב, שנחטפה לפני כארבעה חודשים בידי ‘כתאא’ב חיזבאללה’ – מליציה שיעית בעיראק.

בסרטון, נראית דמותה של צ’ורקוב, חוקרת מזרח-תיכון, יוצאת מבית קפה בליווי גבר, זמן קצר לפני שנחטפה בחודש מרץ.

בתוך כך, דובר הממשלה העיראקית התייחס היום לראשונה לחטיפה בריאיון שקיים עם ערוץ ‘אל-עהד’ העיראקי, המזוהה עם המיליציות השיעיות במדינה – ואמר: “אין שום הצהרה רשמית בנושא חוץ מזה שממשלת עיראק תשלים את החקירות הרשמיות שלה, תגיע לתוצאות ולאחר מכן יהיו הודעות או עמדות רשמיות”.

הדיווח הראשוני על חטיפתה של צורקוב הגיע לרשויות הישראליות מאמה, אחותה של אליזבת, שפנתה לגורמים בישראל לאחר שאחותה לא ענתה להודעות הווטסאפ ששלחה לה.

לאחר הבדיקות שביצעו במערכת הביטחון, התברר כי היא נחטפה בבגדד ומוחזקת בידי מיליציה שיעית.

לפי דיווח בחדשות 12, גורמים ישראליים סירבו להתייחס לשאלה על התיעוד שלה, אך יש בידי ישראל ראייה ברורה לכך שהיא בחיים – ושמצבה טוב. משפחתה מכירה גם היא את הראייה הזו.

הפעולות לשחרורה מתקיימות כל העת, בשיתוף מדינות נוספות.

ערוץ א-שרקיה העיראקי פרסם תיעוד של הבניין בשכונת אל-כראדה בבגדאד שבו התגוררה החוקרת הישראלית – וממנה נחטפה. לדברי כתב הערוץ, הדירה כרגע נעולה וחפציה עוד שם. עוד אמר כי התושבים באזור לא מעוניינים לדבר למצלמה מ”סיבות רגישות”. שלא למצלמה הם סיפרו שהיא נהגה לנהל שם שגרת חיים רגילה ואף לבצע רכיבת אופניים באזור ביתה.

בחדשות 12 דווח, כי לפי דיווחים בעיראק, אנשי ‘כתאא’ב חיזבאללה’ שחטפו את צורקוב החזיקו בה במחנה צבאי באזור ג’ורף א-צח’ר מדרום לבירה העיראקית. מחנה זה ידוע בפעילות של מומחי ‘משמרות המהפכה’, ומאכלס מעבדות ומחסני טילים ומל”טים.

במהלך אפריל קיבלו אנשי המיליציה עדכון מגורם עיראקי מקומי שעובד עם כוחות הביטחון על כך שמעורבותם בחטיפה נחשפה, ומאז הם מעבירים את צורקוב בין בתי מסתור שונים בדרום עיראק.

עוד דווח, כי עד חודש מאי לא היו לאנשי המיליציה כל דרישות תמורת צורקוב, והם דנו ישירות עם בכירי ‘משמרות המהפכה’ אם בכלל לקבל אחריות על החטיפה שלה.

גורם עיראקי שהיה בקשר עם צורקוב אמר אתמול ל’כאן חדשות’, כי החוטפים שפשטו על הדירה לא חטפו רק את צורקוב אלא גם את שותפתה לדירה, חוקרת אזרחית עיראק. האחרונה שוחררה שבועיים אחרי החטיפה ואף עזבה את בגדד, אך חזרה לשם לאחרונה.

עוד הוסיף הגורם העיראקי כי הוא ואחרים במדינה פנו כבר לפני חודשיים למודיעין העיראקי בעניינה של צורקוב. “נמסר לנו שהיא בסדר”, סיפר, “ושהיא כבר לא בעיראק אלא חזרה לארצות הברית. הם שיקרו לנו”. לדברי הגורם, בתחילה הוחזקה צורקוב בידי המודיעין של מנגנון הביטחון הלאומי העיראקי ולאחר מכן הועברה לידי גדודי חיזבאללה במדינה. האיראנים, לטענתו, מעורבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות