הישראלית ושותפתה נחטפו מהבית השכור: פרטים חדשים מעיראק

אליזבת צורקוב נחטפה מדירתה יחד עם שותפתה, חוקרת עיראקית • בתחילה הוחזקה בידי מנגנון הביטחון הלאומי העיראקי ולאחר מכן הועברה לידי שלוחת חיזבאללה המקומית
חרדים 10
י"ח תמוז התשפ"ג / 07.07.2023 08:00

החוקרת הישראלית אליזבת צורקוב נחטפה מדירה אותה שכרה בשכונת אל-כראדה שבבגדד.  כך גילה הערב (חמישי) גורם עיראקי שהיה בקשר עם צורקוב בשיחה עם ‘כאן חדשות’.

לדבריו, החוטפים שפשטו על הדירה לא חטפו רק את צורקוב אלא גם את שותפתה לדירה, חוקרת אזרחית עיראק. האחרונה שוחררה שבועיים אחרי החטיפה ואף עזבה את בגדד, אך חזרה לשם לאחרונה.

לפי גורם העיראקי, הוא ואחרים במדינה פנו כבר לפני חודשיים למודיעין העיראקי בעניינה של צורקוב. “נמסר לנו שהיא בסדר”, סיפר, “ושהיא כבר לא בעיראק אלא חזרה לארצות הברית. הם שיקרו לנו”.

לדברי הגורם, בתחילה הוחזקה צורקוב בידי המודיעין של מנגנון הביטחון הלאומי העיראקי ולאחר מכן הועברה לידי ‘גדודי חיזבאללה’ במדינה. האיראנים, לטענתו, מעורבים.

הגורם שמסר את המידע מקורב לראש ממשלת עיראק לשעבר, מוסטפא כאזימי, שהיה שנוא על המחנה הפרו-איראני בעיראק ונתפס כמקורב לאמריקנים.

כיום מכהן ראש ממשלה בשם מוחמד א-סודאני, שהתמנה לתפקיד בזכות התמיכה של המחנה הפרו-איראני. הרוח הזאת מחלחלת גם למנגנון המודיעין, שלמיליציות הפרו-איראניות השפעה רבה עליו, מה שעלול גם להקשות על מאמצעי השחרור.

בשבועות האחרונים השיבו העיראקים לאיראנים כספים שהיו חייבים להם, לבקשת ארצות הברית. ייתכן שזו הייתה הזדמנות להתניע מהלך מסוים בעניינה של צורקוב.

בישראל פנו גם לרוסיה בבקשה לסייע בשחרור. ברוסיה מודעים לפרשה ואומרים כי משרד החוץ של המדינה מטפל בעניין.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות