סקר דיירקט פולס: בני גנץ ממשיך לאבד מנדטים. וכמה יש לגוש הימין?

חרדים 10
|
י"ח תמוז התשפ"ג / 06.07.2023 22:52
הליכוד נחלש במנדט אך נתניהו עדיין מוביל על גנץ ולפיד בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה • הציונות הדתית מתחזקת • יאיר לפיד עם 14 מנדטים בלבד • בל”ד ומירב מיכאלי בחוץ • כל הנתונים

על רקע רצף אירועים ביטחוניים, פוליטיים ומדיניים שכללו בימים האחרונים בין היתר את המבצע הצבאי בג’נין, מחאת השמאל שמחריפה והכוונה לבטל את עילת הסבירות – סקר מכון דיירקט פולס שפורסם הערב (חמישי) בערוץ 14, מציג כיצד תראה הכנסת, לא הבחירות היו מתקיימות היום.

מהנתונים עולה כי הליכוד מקבל 29 מנדטים – ירידה במנדט ביחס לסקר הקודם, 27 מנדטים למחנה הממלכתי בראשות בני גנץ – שגם היא מאבדת מנדט. יש עתיד של יאיר לפיד בלי שינוי עם 14 מנדטים, ש”ס יציבה עם 10.

יהדות התורה עם 7 מנדטים, כך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, שיורדת במנדט אחד, הציונות הדתית עם 6 מנדטים מתחזקת באחד ביחס לסקר הקודם. 6 גם לרע”ם בראשות מנסור עבאס.

עוצמה יהודית של איתמר בן גביר, יציבה עם 5 מנדטים, 5 גם לחד”ש תע”ל. מרצ עם 4 מנדטים.

מי שלא עוברות את אחוז החסימה הן: בל”ד 2.7% והעבודה 2.1%

כך תראה החלוקה לגושים בהתאם לסקר:

גוש הימין יציב עם 57 מנדטים, גוש מרכז שמאל עם 52 מנדטים מאבד שני מנדטים ביחס לסקר הקודם, והמפלגות הערביות 11 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה – בנימין נתניהו ממשיך לשמור על פער מגנץ שנחלש ביחס לסקר הקודם. 48% אחוזים סבורים שנתניהו המתאים ביותר, 39% אחוזים סבורים שגנץ, 13% אף אחד מהם.

בשאלת התאמה בין נתניהו או יאיר לפיד עולה כי 49% אחוזים סבורים שנתניהו, 33% אחוזים סבורים שיאיר לפיד, 18% אף אחד מהם.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור חדשות עכשיו 14, בתאריך ה-6 ביולי 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 472 נדגמים בוגרים (+18) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.7%+- בהסתברות של 95%.