ישראלי נרצח בפיגוע ירי באיזור היישוב קדומים; המחבל חוסל

המחבל נמלט מהזירה, אך נתפס וחוסל על ידי כוחות הביטחון • הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות: המחבל - אחמד יאסין הלאל ע'יטאן מכפר קביא • דגן: "פיגוע הירי הזה ממחיש שארגוני הטרור מנסים אותנו שוב ושוב, גם אחרי המבצע" • ראש מועצת קדומים: "להחזיר את המחסומים"
חיים טוויל
י"ז תמוז התשפ"ג / 06.07.2023 16:18

ישראלי נרצח אחר הצהריים (חמישי) בפיגוע ירי באזור הישוב קדומים שבשומרון.

מחקירה ראשונית עולה, כי מחבל פלסטיני הגיע עם רכב, פתח באש לעבר סייר ביטחון בשכונת מצפה ישי, בהמשך רץ לכיוון הרכב והמשיך את הירי לעבר ישראלים שעמדו בצומת ג’ית הסמוך – שם ניהל חילופי אש עם כוחות הביטחון עד שחוסל.

בצה”ל דיווחו: “כוחות הביטחון זיהו ועצרו רכב חשוד לבדיקה. במהלכה, מחבל שהיה ברכב, פתח בירי לעברם, הכוחות הגיבו בירי, אך המחבל נמלט.

“לוחמי צה”ל ואנשי ביטחון אזרחיים פתחו במרדף אחר המחבל, חתרו למגע וניטרלו אותו”.

הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על פיגוע הירי הרצחני בקדומים. המחבל שביצע את הפיגוע הוא פעיל הזרוע הצבאית – אחמד יאסין הלאל ע’יטאן מהכפר קביא.

פיקוד העורף הפעיל את מערכת האזעקה בישוב וביקש מהתושבים להסתגר בבתים עד לתום הסריקות.

מאוחר יותר הודיע פיקוד העורף: “בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת מחבלים ביישוב קדומים, הטיפול באירוע הסתיים. ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה”.

ראש מועצת קדומים, חננאל דוראני, אמר לאחר הפיגוע: “בשנה האחרונה אירועי הירי באזור לא פוסקים והכל מתוח מאוד. הפעילות בג’נין היתה חשובה מאוד כדי לפגוע בקיני הטרור וצריכה להתבצע גם בשכם ובמקומות נוספים. אני קורא לצבא להחזיר את המחסומים לערים הגדולות כדי לדעת שמי שהגיע לצירים המשותפים עבר בקרה”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח עם מח”ט שומרון אל”מ שמעון סיסו:  “פיגוע הירי הזה ממחיש שארגוני הטרור מנסים אותנו שוב ושוב ושוב גם אחרי המבצע בצפון השומרון.

“אזרחי ישראל וכמובן תושבי השומרון מחזקים ברגעים אלו את חיילי צהל וכוחות הביטחון ודורשים מהממשלה לתת תשובת מחץ לטרור הזה כמו לכל הטרור של הרשות הפלסטינית.

“אנחנו צריכים להבהיר להם שאנחנו לא נשברים אנחנו כאן, לעולם לא נשבר.  הממשלה חייבת לשחרר לצה”ל את הכבלים ולתת לצה”ל לפעול בכל מרחב יהודה ושומרון בכל הכוח כדי לגדוע את גל הטרור ולהביא ביטחון לכל מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות