בני גנץ: לעצור את החקיקה, לחדש ההידברות • הליכוד: לא מאמינים לו

יו"ר המחנה הממלכתי כינס מסיבת עיתונאים, השתלח בנתניהו ובימין וקרא לחדש את ההידברות: "נתניהו, אל תיתן לבית להיחרב" • הליכוד הגיב: "נשבר תחת לחץ איומי ראשי המחאה וברח מהבנות. הוא שבוי של המחאה ואינו רוצה או מסוגל להגיע להסכמות. כל מטרתו היא לבזבז עוד זמן"
אריה ריבקינד
י"ז תמוז התשפ"ג / 06.07.2023 13:34

ח”כ בני גנץ, יו”ר המחנה הממלכתי, קרא היום (חמישי) במסיבת עיתונאים בכפר המכביה – לחזור אל שולחן המשא ומתן בבית הנשיא ולעצור את חקיקת הרפורמה.

“קורא לנתניהו לעצור את החקיקה החד צדדית ולחדש עוד היום את ההידברות בבית הנשיא – אם לא למען הדמוקרטיה, אם לא למען הביטחון, אם לא למען הכלכלה, אז למען שלמות עם ישראל ומניעת שפיכות דמים”, אמר.

גנץ אמר:  “האתגרים של מדינת ישראל הולכים ומתעצמים במגוון זירות – מול הטרור בכל שלוחותיו, מול איראן שמרחיבה את זרועותיה ומתקרבת לסף גרעיני, ובזירות האיזוריות והעולמיות שמתערערות. האלימות ברחובות והפשיעה בחברה הערבית ב’שיא של שפל’, ההייטק במשבר, ויוקר המחיה מרקיע שחקים.

“מול כל האתגרים האלו, נתניהו בוחר שוב ושוב בפוליטיקה קטנה ומעדיף שקט בקואליציה, על חשבון עם ישראל ומדינת ישראל. הוא מעדיף להתעמת עם ביידן מאשר עם שמחה רוטמן ויריב לוין”.

גנץ השתלח בבן גביר: “הוא משאיר בתפקיד הרגיש של השר לביטחון פנים, את מי שמבקש לעשות פוליטיזציה של עבודת המשטרה. כשנפגוש אירועים קשים יותר וחלילה שפיכות דמים, נתניהו לא יוכל להגיד שלא ידע – כשהוא מפקיד את ביטחון אזרחי ישראל בידי בן גביר, הוא מפקיר אותם”.

הוא הוסיף: “אין ספק, זו ממשלה רעה למדינת ישראל שצריך לקצר את ימיה. ובכל זאת, ובעת הזו במיוחד, מדינת ישראל חייבת להישאר מאוחדת. אסור לקרוע את העם”.

בהמשך תקף את קידום חוק לשכת עורכי הדין: “שלא יהיה לכם ספק, גם אתמול בלילה ההפיכה המשטרית התקדמה בחוק לפוליטיזציה של לשכת עורכי הדין. שלשום אושרה ‘פסקת השחיתות’ בוועדת חוקה, ואנחנו בדרך להשתלטות פוליטית על הוועדה לבחירת שופטים ולהתגברות. נתניהו מדבר על ‘אחריות’, ומחוקק בפראות. אומר ריכוך, ומקדם את ההפיכה ב’תשלומים’. מדינת ישראל ניצבת בפני אחד מהאיומים הגדולים בתולדותיה – איום על אופייה היהודי והדמוקרטי, והאיום על חוסנה ועוצמתה”.

גנץ התייחס לעיתוי ואמר: “כל זה קורה, כשאנחנו מציינים את י”ז בתמוז, היום שבו הובקעו חומות ירושלים, ובעוד שלושה שבועות נציין את יום החורבן של בית המקדש בתשעה באב. יגאל אלון אמר, ‘שעם שלא יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל’.

“נתניהו מכיר היטב את המורשת והעבר שלנו, הוא יודע עד כמה חשובה לכידות העם הזה, הוא מכיר את האתגרים ובוחר בהפיכה מסוכנת. הוא מתעלם מהעבר, ומסכן את העתיד. הוא רואה שהאלימות גוברת – אקדחים נשלפים, ניסיונות לדרוס מפגינים, מתח שהולך וגובר בתוכנו – וממשיך בנתיב המסוכן, שעלול להביא אותנו להתנגשות וחלילה למלחמת אחים בתוכנו. הוא אפילו לא מגנה את האלימות. כשאנשים חלילה ידממו ברחובות, האחריות תהיה קודם כל שלו”.

בהמשך אמר גנץ כי שוחח עם הנשיא הרצוג: “אמרתי לו שאם החקיקה החד צדדית תיעצר, יש לחדש את ההידברות בבית הנשיא באופן מיידי.

“אזרחי ישראל – המחאה היא אכן הבלם מול ההפיכה המשטרית, וההידברות היא הפתרון היחיד להסדרת עתידנו המשותף. אני קורא לנתניהו להודיע מיידית על הפסקת החקיקה החד צדדית, להגיע עוד היום לבית הנשיא ולחזור להידברות. אם לא למען הדמוקרטיה, אם לא למען הביטחון, אם לא למען הכלכלה, אז למען שלמות עם ישראל ומניעת שפיכות דמים.

“ואני אומר לו בצורה מפורשת – אם ההפיכה תעבור, נבטל את כולה אחרי הבחירות הבאות, והיא תהפוך לכתם בהיסטוריה שיהיה על שמך.”

עוד אמר גנץ: “אלו אינם ימים רגילים. אלו ימים של מחלוקת אדירה בתוכנו. מצד אחד, ישנו שלטון דורסני וקיצוני. שלטון שחלקים ממנו, מבקשים לנצל את הכוח הפוליטי שלהם כדי לשנות את כללי המשחק ואופייה של מדינת ישראל. שלטון שקורץ לאלימות ולא מגנה אותה”.

הוא התעלם מהאלימות של פורעי השמאל – ושיבח את המחאה: “מהצד השני, יש מחאה חשובה, שרובה המוחלט מורכבת מאוהבי הארץ הזו, מכל גווני החברה הישראלית, שרוצים להשמיע את קולם. בייחוד בימים האלו. המחאה – היא צו השעה. לצד זאת, אני מדגיש את חשיבות השמירה על החוק והנחיות המשטרה. בלי אבל ובלי אולי. אנחנו נאבקים למען שלטון החוק – וחייבים לכבד אותו.

“אני מבקש לפנות לכל אזרחי ישראל – עלינו לקחת אחריות, בין אם אתם תומכי הממשלה או מתנגדיה, חובה על כולנו להימנע מאלימות ולזכור, שיש גם כאלו שחושבים אחרת. לזכור שבסופו של יום עלינו לחיות פה ביחד, שבט לצד שבט. שגם אחדות ישראל היא ערך עליון. שהמטרה היא לא ניצחון במלחמת אחים, אלא מניעתה.

“אני קורא לנתניהו, אל תתן לבית להיחרב. עצור את החקיקה, ובוא נגיע להסכמות רחבות בנושא שהוא בנפשם של כל כך הרבה ישראלים. אל תתן לקיצוניים שחושבים שהצדק רק אצלם, לפגוע במדינה שאנחנו כל כך אוהבים. אני קורא לאזרחי ישראל כולם – ניאבק על דמותה של המדינה, ונשמור עליה משנאת חינם ומחורבן. זה וגם זה.”

המפלגת הליכוד הגיבו לדבריו של בני גנץ: “חבל שבני גנץ לא נענה לקריאות ראשי הקואליציה שקראו לו במשך חודשים להגיעה להסכמות. במקום זאת, הוא מרח את הזמן ונשבר תחת לחץ איומי ראשי המחאה וברח מהבנות שכמעט הבשילו להסכמות, ונטש את השיחות בבית הנשיא”.

בליכוד הוסיפו: “לא מאמינים לבני גנץ. הוא שבוי של המחאה ואינו רוצה או מסוגל להגיע להסכמות כלשהן. כל מטרתו היא לבזבז עוד זמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות