השר אליהו: “שמח שעמי אשד עוזב, צריכים להוציא את המוגלה הזה”

שר המורשת עמיחי אליהו תקף בריאיון את מפקד מחוז ת"א במשטרה, שפרש אתמול במסיבת עיתונאים: "הוא פוליטיקאי. כמה מהמאזינים יהיו מופתעים אם מחר נראה את אשד מתמודד בבחירות? ציפו ממנו למלא פקודות - מי שיצא נגדו היה המפכ"ל"
חרדים 10
י"ז תמוז התשפ"ג / 06.07.2023 11:20

שר המורשת עמיחי אליהו תקף היום (חמישי), בראיון עם ניסים משעל וטל שלו ברדיו 103,  את מפקד מחוז תל אביב הפורש ניצב עמי אשד – שיצא נגד השר לביטחון לאומי וטען כי הודח מתפקידו ממניעים פוליטיים.

“אני חושב שאחד הדברים שמאוד מאוד חשוב להקפיד עליהם בכל מדינה דמוקרטית זה עיקרון השוויון”, אמר השר אליהו. “ברגע שיש קבוצה מסויימת שמקבלת יחס מועדף מרשויות המדינה, מהשלטון, ממערכת המשפט, זה יוצר חוסר אמון במערכת כולה וזה עלול להוביל לאנרכיה ואיבוד השלטון. זה מה שקורה היום, זה שמגיע ניצב שהוא מאוד מוערך ומתחיל לעשות מה שנקרא זווית פוליטית…”

צמד המגישים העיר כי הוא סיפר את האמת מנקודת ראותו – והשר אליהו תקף: “ציפו ממנו שיהיה שוויון, לקיים פקודות, כמו שקורה בכל משטר נורמלי דמוקרטי. מי שיצא נגדו היה מפכ”ל המשטרה, שגם למפכ”ל הזה יש חילוקי דעות בינו לבין השר”.

הוא הדגיש: “אני שמח מאוד שעמי אשד עוזב את המשטרה, אין שמח ממני. אנחנו צריכים להוציא את המוגלה הזה. הוא פוליטיקאי. אסור לנו לתת למשטרה להיות פוליטית. כשאנחנו רואים שבתוך המערכת המשטרתית, כמו שראינו בשבוע שעבר, מגיע אדם שהיה מפכ”ל המשטרה ואומר שהוא חשב שהוא הצליח להדיח את ראש הממשלה”.

“הוא פוליטיקאי. הוא לא קיבל שום הנחייה”, הכריז, “כמה מהמאזינים יהיו מופתעים אם מחר נראה את אשד מתמודד? אנחנו כולנו יודעים שלא נהיה מופתעים. לכן אני אומר, אנחנו כולנו, ימין ושמאל, אני לא רוצה קצין שפוגע במפגיני שמאל יותר ממה שהוא פוגע במפגיני ימין. אני רוצה שוויון. אנחנו רוצים שוויון בפני החוק, איפה ואיפה זה דין מעוות ולא דמוקרטי.

“שלטון שהמשטרה בו היא פוליטית זה דבר מאוד מסוכן. אני בהחלט רוצה שתהיה זכות להפגין, אין זכות לבוא לפוליטיקאים ולאיים עליהם באלימות”.

באשר להתנגדות של השמאל להמשך קידום הרפורמה המשפטית – אמר: “זה מדאיג אותי, אבל אני רוצה לומר ככה – אנחנו עם שאלוף בלהתווכח. השאלה היא האם המחלוקת הזו מביאה אותנו לשבור את הכלים, וזה מה שקרה לצערנו בבית שני, כולנו זוכרים שהמחלוקת שברה את הכלים. אנחנו לא רוצים להגיע לזה.

“הצד השני הוא לא פחות בעייתי. אם אנחנו מבינים שיש פה מערכת משפט שהיא רקובה – זה מתאים למשטרים אחרים. אני בעד להידבר כל הזמן, אני חושב שאנחנו חייבים לדעת להידבר אחד עם השני. אני מאמין שאם ימשיכו לדבר נוכל להבין אחד את השני. אבל לצאת מנקודת הנחה שאין פה אף אחד שרוצה לעשות רע”.

הוא הבהיר: “אנחנו מקדמים את זה, אנחנו בונים לבנה ועוד לבנה. כשניסינו לעשות הכול ביחד האדמה רעדה. אני אומר שמגיע גל גדול ושוטף אותך זה נותן לך מכה, אבל כשמגיעה טיפה ועוד טיפה אפשר להבין את ההיגיון. חלק מההידברות זה לא לעשות את הכול בבת אחת, אני חושב שטעינו כשניסינו לעשות את הכול בבת אחת. צריך לטפל בסוגייה של פגסוס, פסקת ההתגברות.

“קחו את הפיגוע שהיה בתל אביב, האם כשאנחנו רואים מחבל צריך לירות בו כדור אחד כדי לנטרל אותו או להרוג אותו? בעיניי המוסר שיחזיר את ההרתעה זה להכניס בו מחסנית שלמה ולא כמו שאמר יריב אופנהיימר. השיטה של אופנהיימר חלחלה לתוך מערכת הביטחון”.

צמד המגישים ביקשו לסכם את דברי השר על הרפורמה המשפטית אותה מובילה הקואליציה, ואליהו הסביר: “אני חושב שאוי ואבוי אם לא נעשה את זה. חייב שנתקן את המערכת. אתם לא רוצים שלא נעמוד בהתחייבויות שלנו לבוחרים נכון? נעשה את זה בהידברות, בחשיבה. איך אני יכול להוביל היום תיקון של מערכת הכלכלה בישראל אם שר לא יכול לבדוק שהמדיניות שלו מבוצעת במשרד? הרפורמה תעזור גם לכלכלה, תחזק את המשילות, תתן לשרים יכולת להשפיע בצורה יותר טובה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות