עמי אשד, הניצב הכושל, פורש ומטנף: “הודחתי על רקע פוליטי”

חרדים 10
|
ט"ז תמוז התשפ"ג / 05.07.2023 18:50
מפקד מחוז ת”א הודיע על פרישה ותקף, בעודו לובש מדים, בחריפות את החלטת השר להדיחו • על חסימת הכבישים: “יכולתי לעמוד בציפיות ולמלא את המיון באיכילוב בסוף כל הפגנה” • כתב לענייני משפט: “הוא מתגאה באי אכיפת החוק” • ח”כ משה סעדה: “בהצלחה עם אחוז החסימה במרצ”

מפקד מחוז תל-אביב המודח, ניצב עמי אשד, הודיע הערב (רביעי), בהצהרה שנשאה אופי פוליטי – על פרישתו מהמשטרה.

“הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי”, פתח אשד את הצהרתו. “בימים האחרונים, קיבלה ההדחה הפוליטית שלי תוקף פרוצדורלי במסווה של סבב מינויים מיותר. 33 שנות שירות במדים, בתובעניים שבתפקידים הקיימים במשטרת ישראל, כשאני על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ”ל, ירדו לטמיון באחת. וכל זאת, בשל הסיבה הפשוטה: שעמדתי על כך שהשוטרים שלי יפעלו כחוק”.

הוא הבהיר: “אני מודיע שאיני מתכוון לשתף פעולה עם הסבב המלאכותי ולקבל את ההדחה הפוליטית שלי מפיקוד על מחוז תל אביב. יש בכוונתי לסיים את שירותי במשטרת ישראל לאחר שאעביר את הפיקוד בצורה מסודרת למחליפי. אני קורא לחברי לסגל הפיקוד במשטרת ישראל לעמוד כמו צוק איתן ולהתעלות מעל השיקול האישי הרגעי. שוטר הוא שליח ציבור, עובד ציבור ומחויב לציבור”.

אשד המשיך במתקפה: “בגב זקוף ובראש מורם אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים. אני מודה כאן לפניכם על החטא הנורא שלא יכולתי לעמוד בציפיות הדרג המיניסטריאלי, שכללו שבירת הכללים והתערבות בוטה בקבלת החלטות ושיקול הדעת המבצעי”.

לדבריו, “יכולתי בקלות לעמוד בציפיות האלה. להפעיל כוח לא סביר ולמלא את המיון באיכילוב בסוף כל הפגנה בתל אביב. יכולנו לפנות את איילון תוך דקות ספורות במחיר נורא של שבירת ראשים וריסוק עצמות. במחיר של ניפוץ האמנה שבין המשטרה לאזרחי המדינה”.

הוא טען: “איש לא יודע, גם הצוות הקרוב אלי ביותר, מה הדעות הפוליטיות שלי. זה לא מנע את הפניית מכונת הרעל המשוכללת נגדי ברשתות, שהובילה גם לאיומים ממשיים על חיי ולהגדרתי כמאוים ברמה הגבוהה ביותר”.

מפקד המחוז המודח הוסיף:  “אסור ש’תקדים עמי אשד’ יהלך אימים על מפקדי משטרת ישראל. אסור שמפקד מחוז לא יאמר את דעתו, אסור שמפקד מחוז יגמיש את ערכיו”.

בהמשך חיזק הניצב את שוטרי מחוז ת”א: “אתם מוכיחים כל שבוע מזה 5 חודשים שאפשר לאזן בין דרישות החוק ובין זכויות האזרח, ובתווך להמשיך להילחם בטרור ובפשיעה”.

אשד סיכם את נאומו במילים “תם ולא נשלם!. אמצא דרכים אחרות למיצוי עצמי ולמען הציבור בישראל”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להאשמות של ניצב עמי אשד: “הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל”.

השר יצחק וסרלאוף צייץ בטוויטר: “עמי אשד יצר מציאות של משטרה מיוחדת לאנשים פרווילגים שהם מעל החוק. יצר מציאות בלתי נסבלת של אכיפה בררנית.
אפשר לראשונה חסימות באיילון. החניף למפגינים וללא בושה הכניס את דעותיו הפוליטיות במרכז קבלת החלטותיו המוטות. הוא יצטרך לתת את הדין”.

ח”כ משה סעדה מהליכוד: “בעודו לובש מדים, נותן עמי אשד הצהרה פוליטית לתקשורת ולמעשה מוכיח לנו את שידענו מזמן. מדובר באדם פוליטי אשר ביזה את המדים שלו, השתמש באופן ציני בכוחו כניצב ושיבש במשך חודשים חיי אזרחים שומרי חוק תוך אכיפה בררנית וביזוי שלטון החוק.

“לעם ישראל מגיעים קציני משטרה ראויים יותר ולכן לא נתגעגע. ושיהיה לאשד בהצלחה עם אחוז החסימה במרצ או במפלגת העבודה”.

אבישי גרינצייג, הכתב  לענייני משפט של ‘כאן חדשות’, כתב על הנאום של הניצב המודח: “הנאום של עמי אשד היה נאום ציני, ובעיקר עצוב. לתפיסתו, תפקיד המשטרה הוא לאפשר חסימות כבישים ועורקי תחבורה ראשיים על בסיס קבוע. לשיטתו, כך שומרים על הסדר ועל החוזה של המשטרה עם האזרחים.

“אז מה אם החוק אומר ההפך? אז מה אם החסימות הללו לא חוקיות ולא עולות בקנה אחד עם פסיקות העליון?

“אשד אומר שאף אחד לא יודע מהן דעותיו הפוליטיות. אני לא אתיימר לנחש מה דעותיו הפוליטיות למרות נאומו האולטרא-פוליטי. תפקיד המשטרה הוא לאכוף את החוק. ניצב אשד מתגאה באי אכיפת החוק.

“חסימת כבישים היא עוול ציבורי ועבירה על החוק, ולא משנה מי החוסם ומי הנחסם. על מה הוא מתגאה בדיוק?

“נ.ב: סליחה מכל מי שמתרפק על האובדן הכבד עבור המשטרה, אבל מישהו יודע למנות הצלחות במיגור הפשיעה של מחוז תל אביב? ירידה באלימות המשטרתית? כתבי אישום נגד שוטרי המחוז? לאף אחד אין מושג, אבל הופכים אותו ליקיר האומה כי איפשר (כמו בכל המחוזות, למען האמת) לחסום כבישים במחאה נגד הממשלה”.

הרב אהרן דב הלפרין, עורך עיתון ‘כפר חב”ד’,   הגיב בטוויטר:

1. מישהו גנב הרבה כסף מהחברה בה הוא עובד, ונתן את זה למנהיג הפוליטי הנערץ עליו 2. כשהודח מתפקידו, כצפוי, כינס מסיבת עיתונאים והכריז: הדיחו אותי מסיבות פוליטיות.. 3. עמי אשד מעל בתפקידו, רמס בגסות את החוק, כדי לסייע למחנה הפוליטי שלו, והכריז: הדיחו אותי מסיבות פוליטיות…”