יואב גלנט: “ברגע האמת המחבלים הסתתרו או ברחו – פחדנים!”

שר הביטחון סיכם את מבצע 'בית וגן', ואמר כי היה קשה להפתיע, שכן המועד היה ידוע למדי - אבל יעדי המבצע הושגו במלואם • "ב-48 שעות פגענו קשות במפעל הטרור בג'נין"
חיים טוויל
ט"ז תמוז התשפ"ג / 05.07.2023 17:58

שר הביטחון יואב גלנט התייחס הערב (רביעי) למבצע ‘בית וגן’, שנמשך כ-40 שעות, ואמר כי התקיפה האווירית הפתיעה את המחבלים בג’נין.

“למרות כל הדיבורים, ברגע האמת הם הסתתרו או ברחו”, אמר גלנט, “זה מחבלים שנלחמים עבור כסף או להראות לחברים שלהם. ראינו פחדנות והיעדר אומץ לב.  רובם עזבו את מקום מושבם ואלו שנשארו הסתתרו במקומות שבו הם מוגנים על ידי האוכלוסייה – בתי חולים וגנים. זה מעיד על הפחדנות שלהם”.

גלנט אמר: “היה קשה להפתיע, המועד היה ידוע למדי, אבל ב-48 שעות פגענו קשות במפעל הטרור בג’נין. יעדי המבצע הושגו במלואם. פגענו בתשתיות ייצור הטרור וקטענו את המפעל – בתי מלאכה לייצור מטענים, מעבדות, אתרי אחסנה ואמצעי אבטחה ששמרו על הכניסות. גילינו סליקים ומנהרה ועצרנו הרבה מעורבים בטרור”.

לדבריו, “לצה”ל ושב”כ יש היום חופש פעולה, גם צוות לוחמים יוכל לנוע בסמטאות ג’נין ולבצע פעולה”.

הוא הוסיף: “הידיים הם פלסטיניות, בעיקר ג’יהאד איסלאמי, אבל המימון איראני. כל מחבל שיחזור למחנה הפליטים לא יזהה אותו.  מבחינתי זה לא מקום מוגן. תחושת הרדיפה תלווה אותם. מבחינתנו זה לא סוף פסוק. נפעל איפה שנידרש”.

על התקרית בה נהרג רב-סמל דוד יהודה יצחק הי”ד, לוחם ‘אגוז’ –  אמר גלנט: “תקרית קשה, צה”ל בוחן את הדברים ואיך התרחשו”.

שר הביטחון התייחס גם לשימוש במל”טים חמושים בשטחי יהודה ושומרון: “המשימה היא לשמור על האזרחים וחיילי צה”ל. אין מגבלה. אישרתי עוד לפני המבצע לצה”ל לפעול מהאוויר”.

על שיקום ג’נין אמר שר הבטחון: “הפלסטינים ישקמו את ג’נין. בכל מקום שפעל D9 או שופל היה מקום עם מטענים. התוכנית שלהם היתה להפעיל מטענים במקומות רבים. קילפנו אותם והתשתיות נפגעו. מתאם פעולות הממשלה בשטחים יאפשר הכנסת חומרים לשיקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות