נפילת הלוחם דוד יהודה יצחק הי”ד: נבדקת האפשרות שנפגע מירי צה”ל

דוד יהודה יצחק הי"ד, לוחם סיירת אגוז, נורה בזמן שהכוחות עזבו את אזור בית החולים במחנה הפליטים, בו נערכו קרבות קשים עם מחבלים חמושים • • דובר צה"ל: "דוד נפגע במהלך ניתוק מגע בסיום המבצע, תחת זריקת מטענים"
חרדים 10
ט"ז תמוז התשפ"ג / 05.07.2023 11:29

בצה”ל חוקרים את מותו של לוחם סיירת ‘אגוז’ רס”ל דוד יהודה יצחק הי”ד, שנהרג אתמול בזמן יציאת הכוחות מג’נין – כאשר בין היתר נבדקת האפשרות שהוא נפגע מירי מחבלים או מירי דו-צדדי.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, אמר היום (רביעי) ברשת ב’  כי מותו של דוד יהודה הי”ד היה “במהלך ניתוק מגע בסיום המבצע, תחת זריקת מטענים”.

הלוחם, תושב היישוב בית אל בן 23, נפגע מקליע בעת ששהה בעמדה במבנה בעיר, בזמן יציאת הכוחות.

פלגה אחת מאגוז החלה תנועה לכלי הרכב שלה, תוך כדי חיפוי של פלגה אחרת מאגוז שלוחמיה היו בעמדות במבנה. בעם ניתוק המגע של הכוחות, התפתחו חילופי אש כבדים עם מחבלים פלסטינים סמוך לבית החולים בעיר.

הפרטים טרם הובהרו ונמצאים בתחקיר פיקודי, אך בשלב זה עולה החשש כי הירי, שהתרחש במהלך ניתוק המגע ויציאת הכוחות ממחנה הפליטים, בזמן לחימה ובסמטה מורכבת, היה דו צדדי.

בצבא נבדקת האפשרות שהייתה טעות בזיהוי. האירוע התרחש ליד בית החולים בו נערכו קרבות קשים עם מחבלים חמושים. ייתכן כי יהודה יצחק הי”ד נורה כאשר כוחות צה”ל חלפו זה לצד ביציאה מאזור בית החולים במחנה הפליטים.

יהודה יצחק הי”ד, חייל בקבע, נפצע קשה מהירי ובדרך לבית החולים נקבע מותו.

הלוויתו תיערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

בעת העזיבה, תקף כטב”ם של צה”ל חוליית מחבלים שהתמקמה בבית קברות במטרה לירות לעבר הלוחמים. מחבל אחד נהרג ובכך עלה ל-12 מספר הפלסטינים שנהרגו במהלך המבצע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות