כוחות צה”ל עוזבים את ג’נין; מל”ט תקף חוליית מחבלים בבית קברות

במקביל ליציאת הכוחות אחרי יומיים של מבצע 'בית וגן' - צה"ל תקף מהאוויר חוליית מחבלים שהתמקמה בבית קברות בפאתי העיר ג'נין ואיימה על הכוחות היוצאים • היתקלות קשה עם מחבלים חמושים שהתבצרו בתוך בית החולים  הממשלתי
יוני גרין
ט"ז תמוז התשפ"ג / 04.07.2023 22:34

מחבלים חמושים שהתבצרו בתוך בית החולים  הממשלתי במחנה הפליטים ג’נין פתחו הערב (שלישי) באש על כוחות צה”ל שהיו בדרכם החוצה מהמחנה – בהתאם לתוכניות במבצע.

הלוחמים השיבו בירי לעבר המחבלים ובמקום התפתחו חילופי אש כבדים – בסיומם הכוחות המשיכו ביציאה.

זו הייתה ההיתקלות הקשה ביותר בה נתקלו כוחות הביטחון במהלך המבצע.

במקביל ליציאת הכוחות, צה”ל תקף מהאוויר באמצעות כלי טיס חוליית מחבלים חמושים שהתמקמה בבית קברות בפאתי העיר ג’נין ואיימה על הכוחות בעת היציאה. משרד הבריאות הפלסטיני אישר כי מחבל נהרג כתוצאה מתקיפת צה”ל.

“זוהי הוכחה נוספת לניצול של אתרים אזרחיים ברחבי העיר ומחנה הפליטים ג’נין על ידי גורמי טרור”, מסר צה”ל.

עוד נמסר מצה”ל, כי במהלך השעות האחרונות דווח ברשתות החברתיות על ירי כוחות צה”ל לעבר בית חולים. “הדיווחים לא מוכרים בשעה זו לכוחות הביטחון. מאז כניסת כוחות הביטחון לפעילות במרחב העיר, ארגוני הטרור משתמשים במקומות אזרחיים כמקום מסתור ומשתמשים באזרחים כמגן אנושי. צה”ל מאפשר תנועת כוחות רפואה פלסטיניים במרחב העיר ופועל לצמצום פגיעה בבלתי מעורבים”.

לפי הפלסטינים, האזור שבו נערכו חילופי האש הוא היחיד שבו נותרו חמושים במחנה הפליטים.

מנהל בית החולים, ויסאם אבו בכר, האשים את הכוחות “שיכלו לנסוע בכביש אחר כדי להגיע למחנה הפליטים, אך מתעקשים לעבור מול בית החולים. יצרנו קשר עם הצלב האדום יותר מפעם אחת על הירי בבית החולים, אבל צה”ל לא נענים לבקשות”.

 

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות