מלחמת השמאל בדוכני התפילין • המגיש החילוני: “הניחו לחב”דניקים”

אבי כץ
|
ט"ו תמוז התשפ"ג / 03.07.2023 21:33
מגיש הטלוויזיה גיא לרר קרא ל”‏אחיי והליברלים” לחדול מהמאבקים  נגד דוכני התפילין • סרטון המציג כיצד חב”דניק שהניח תפילין ‘זוכה’ לשנאה מצד אישה ‘נאורה’, זעזע את בן גביר: “חייבים להפסיק את זה!” • איש תקשורת: “זה לא קרב על התפילין – אלא על היהדות”

מגיש הטלוויזיה גיא לרר קרא היום (שני) לאנשי השמאל לחדול מהמאבקים  נגד דוכני התפילין של חב”ד המוצבים ברחבי הערים.

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב לרר: “‏אחיי החילונים והליברלים, אנשי אמת וחופש, יש כל כך הרבה מאבקים חשובים לנהל, כל כך הרבה איומים במרחב החיים הציבוריים – הניחו לחב”דניקים המנומסים ולדוכנים שלהם לנפשם”.

דבריו של לרר פורסמו לאחר שהיום הופץ סרטון המציג את תוצאות השנאה וההסתה: צעיר חב”דניק שהניח תפילין לעוברי אורח בכיכר הבימה בתל אביב, נתקל בשנאה מזעזעת מצד אישה “נאורה” שחלפה במקום.

לאחר שפורסם התיעוד של קריאות הגנאי –  השר בן גביר הגיב: “ראיתי את הסרטון המזעזע שבו חב”דניק שהניח תפילין בכיכר הבימה בתל אביב ‘זוכה’ לשנאה מצד עוברת אורח. אני מגנה את זה. חייבים להפסיק את השנאה שמתפשטת והורסת כל חלקה טובה. חרדי זה אחי”.

איש התקשורת נועם זיגמן מ’קול ברמה’ צייץ בטוויטר: “מופץ סרטון של מרשעת שמתעדת צעיר חסיד חב”ד שבמאור פנים הניח תפילין לשני צעירים (פחות או יותר בגילו). האלמונית מדברת בגסות, מפחידה את הנערים הצעירים שכל חטאם, זה הנחת תפילין. מילה קטנה לאותה מרשעת: גדולים, חזקים וטובים מימך באומות העולם ניסו, ולא הצליחו. רק בגלל הרוח”. 

מי שמוביל את המאבק נגד דוכני התפילין של חב”ד ברחובות הערים הוא נאור נרקיס, שמוביל תנועה בשם ‘ישראל נאורה’ – וקורא בימים האחרונים לאזרחים לדווח למשטרה ולהתלונן על דוכני התפילין. עד כה הוגשו לטענתו עשרות תלונות.

איש התקשורת מנחם כהן כתב: “מול הגל החשוך שמפיץ נאור נרקיס – כדאי שכלל החברים הדתיים והחרדים יצטרפו לחסידי חב”ד ביום שישי הקרוב ויקימו דוכני תפילין בכל פינה. זה לא קרב על התפילין – אלא על היהדות. מול החושך יש רק תשובה אחת ויחידה: להרבות באור וכמה שיותר. עברנו את הקג”ב, נעבור גם את טרנד השנאה של קיץ 2023″. 

הרב אהרן דב הלפרין, עורך ‘כפר חב”ד’, הגיב על המלחמה בדוכני התפלין: “שלום לך נאור. היום מציינים חסידי חב”ד את חג הגאולה. היבסצקים, המחלקה היהודית ב-ק.ג.ב, רדפו אותם, עינו אותם, שלחו אותם לכלא על כך שלימדו ילדים יהודים להניח תפילין. החב”דניקים לא נרתעו מהם ולא ירתעו ממך. מבצע תפילין – יתגבר עשרות מונים. על כל דוכן שתנסה לסגור – יקומו 10 חדשים”.