“צעקתי שדקרו אותי”: ערבי בן 16 מג’נין דקר אברך בבני ברק • צפו

מחבל ערבי בן 14 מג'נין דקר אברך בן 28 בשכונת קרית הרצוג באמצעות סכין • הפצוע פונה במצב קל לבית החולים מעייני הישועה • המחבל נעצר לאחר מרדף: אביו ואחיו נעצרו בעיר זמן קצר לאחר הפיגוע • מפכ"ל המשטרה: "כבר עם מעצרו הודה שביצע את הפיגוע על רקע האירועים בג'נין"
חיים טוויל
י"ד תמוז התשפ"ג / 03.07.2023 18:01

חשד לפיגוע לאומני:

אברך בן 28 מבני ברק, שהיה בדרכו ללמוד בבית כנסת, נדקר הערב (שני) באורח קל בידי מחבל ערבי בן 16 ברחוב חיי טייב פינת צבי הרלינג בשכונת קרית הרצוג.

הערבי, שדקר את האברך באמצעות סכין,  נעצר לאחר מרדף של צוות סיור של אופנועים ממרחב דן שהגיע במהירות ולכד אותו.

כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה העניקו לפצוע טיפול רפואי ראשוני. הוא פונה אל המרכז הרפואי מעיני הישועה בעיר עם פצעי דקירה קלים בידו.

השוטרים שהגיעו לזירת הפיגוע העבירו את המחבל לחקירה במרחב דן של המשטרה.

בהמשך הוא ייחקר גם על ידי השב”כ.

אביו ואחיו נעצרו בעיר שעה קלה לאחר הפיגוע.

מתנדבי ארגון השומרים עצרו, יחד עם צוותי בילוש של משטרת מרחב דן, בן משפחה של המחבל בחשד שסייע לו. החשוד כבן 30 תושב ג’ינין הועבר לחקירה בתחנת בני ברק, ונבדק האם סייע למחבל..

האברך שנפצע שיחזר בריאיון לחדשות 12: “הגיע אליי המפגע, לא הייתה לי היכרות מוקדמת ולא כלום, חשבתי שהוא בא לתת לי מכות, בוקס”.

לדבריו, “אחרי שהוא ברח הבנתי שאני דקור ביד, צעקתי לאנשים ‘דקרו אותי, דקרו אותי’ ומיד התקשרתי למשטרה, היו שם כוחות הצלה בשטח שבמקרה היו באזור, מיד טיפלו בי ולקחו אותי למעייני הישועה”.

מאוחר יותר הערב הוא שוחרר לביתו.

מנחם סלבוטיצקי ומשה זהבי, חובשי איחוד הצלה שהגיעו ראשונים לזירה: “הענקנו לו סיוע ראשוני בזירה ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים מעייני הישועה להמשך קבלת טיפול רפואי. מדובר בגבר בן 28 שבשלב זה מצבו מוגדר קל”

מפכ”ל המשטרה ניצב יעקב שבתאי אמר במסיבת עיתונאים: “רוכבי אופנועים שקיבלו את הדיווח על אירוע הדקירה זיהו את החשוד שנמלט, עצרו אותו וכבר עם מעצרו הוא הודה שביצע את הפיגוע על רקע האירועים בג’נין”.

 

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד בעירייה אמר בעקבות הפיגוע: “כולנו מתפללים להחלמתו המהירה והמלאה של הפצוע”.

לדבריו, “בבני ברק שוהים ולנים מידי יום מאות שבח”ים בניגוד לחוק. למרות ההתראות החוזרות והנשנות שלי, לא נעשה כמעט דבר כדי למגר את התופעה”.

הוא הוסיף: “זו קריאת השכמה מדממת למשטרה ולשיטור העירוני: במקום להתמקד בדו”חות חניה – הרחיקו מיד מהעיר את כל השב”חים”.

בעקבות פיגוע הדקירה, שהסתיים בחסדי שמים בנס גדול, שוחח ראש העיר אברהם רובינשטיין עם צמרת המשטרה וסוכם על הגברת פעילות המשטרה בעיר, בדגש על איתור שב”חים ופיקוח הדוק על אתרי בנייה.

לפי העירייה, “תהיה אפס סובלנות מול מעסיקים שיעסיקו שב”חים. צוותי השיטור יגבירו צוותי השיטור העירוני סיורי אכיפה ובידוק של שוהים”.

בעירייה הוסיפו: “אנו קוראים לכל תושבי העיר לגלות עירנות ודריכות לצד שגרה ורגיעה יחד עם תפילה לשלום כוחות הביטחון בפעילותם בכל חלקי הארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות