ליברמן: נתניהו התחייב להעביר חוק שיפטור 170 אלף בחורי ישיבות

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו בישיבת הסיעה: "המבצע חשוב מאוד אך אינו מספיק" • "מה הסיבה שנתניהו מעניק חסינות ליחיא סינוואר וחבריו?" • "אי כינוס הקבינט המדיני מלמד כמה נתניהו מזלזל בשרים שלו"
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התשפ"ג / 03.07.2023 14:51

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס אחר הצהרים (שני), בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, למבצע הצבאי בג’נין ומתח ביקורת על ההחלטה שלא לכנס את הקבינט המדיני ביטחוני.

“צורם לי מאוד היעדר כינוס הקבינט הביטחוני זה מראה עד כמה ראש הממשלה בנימין נתניהו לא סופר את השרים שלו, עד כמה לא סומך עליהם, מדובר במבצע שבו משתתפים מעל אלף חיילים, גם אם זה לא גורר למלחמה כוללת ראוי לכנס קבינט. הזלזול של נתניהו והעובדה שהוא לא סומך על השרים שלו זה מעלה יותר מדי שאלות”, אמר ליברמן.

“בנוסף, המפגש של נתניהו אתמול עם ראשי סיעות הקואליציה בו הוא התחייב להעביר חוק שיפטור 170 אלף בחורי ישיבות, בעיקר בפני ראשי ש”ס ויהדות התורה, שיפטור אותם סופית מכל חובה לשרת בצה”ל ובשירות אזרחי, אם החוק הזה יעבור, לפי הערכתי המספר הזה יקפוץ לרבע מיליון איש תוך כמה שנים. וכך בפועל יחלק את עם ישראל לשניים, אלו שילכו לצבא ואלו שילכו לישיבות”.

לטענת ליברמן ,”המבצע חשוב מאוד אך אינו מספיק. חייבים לטפל במחולל גל הטרור האחרון ולחסל את ראשי חמאס ברצועת עזה שלקחו אחריות על שורת פיגועים שראינו לאחרונה, והם אלו שנותנים את הפקודות, ההנחיות והכסף ליהודה ושומרון. גם כל ההסתה הפרועה מגיעה קודם כל מהרצועה. לכן, ההחלטה של נתניהו לטפל רק באזור ג’נין בלי לטפל בראשי החמאס לא מובנת. צריך לחזור לסיכולים ממוקדים, אני כבר כמה שנים שואל את עצמי למה נתניהו הכשיל כל ניסיון לסיכולים ממוקדים משנת 2018, ומדוע הוא מעניק חסינות ליחיא סינואר וחבריו בתוך רצועת עזה”.

הוא התייחס גם למתקפות מצד ראש הממשלה נגד תופעות של סרבנות על רקע ההתנגדות לרפורמה המשפטית: “לנתניהו אין שום זכות מוסרית לדבר על סרבנות. הוא זה שמעודד את הסרבנות עם אותו חוק ההשתמטות שהוא מתכוון להעביר בכנסת, אין לו זכות מוסרית לדבר על אנשים שעושים מילואים, מתנדבים ומשלמים על אלו שמשתמטים מהצבא.

“הממשלה ממשיכה עם החקיקה המטורללת והמפלגת גם היום, עם חוק טבריה הפרסונלי ועילת הסבירות. אי אפשר להמשיך בחקיקה כזאת ולצפות מהמחאה לשקוט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות