נשאר בחוץ: כניסתו של רון קובי למשכן הכנסת נאסרה – וזו הסיבה

חרדים 10
|
י"ד תמוז התשפ"ג / 03.07.2023 11:18
ראש העיר טבריה לשעבר, שהודח מתפקידו, צילם במשכן את ח”כ עמית הלוי • היום, כשהגיע קובי לכנסת – הוא נשאר בחוץ • קובי כתב לקצין הכנסת: “אם ח”כ עמית הלוי נפגע או נעלב מהצילום, הנני מתנצל מעומק הלב”

בעוד שבוועדת הפנים של הכנסת מתקיימות היום (שני) הצבעות על ‘חוק טבריה’, סורבה כניסתו למשכן של ראש העיר המודח רון קובי.

לפי דיווח של סיון חילאי ב-ynet, כניסתו של קובי –  שביקש להגיע לדיון – נמענה, לטענתו, בשל פנייתו של ח”כ עמית הלוי מהליכוד לקצין הכנסת.

הסיבה: תקרית שבה צילם קובי את ח”כ הלוי, לאחר אחד הדיונים.

בדוברות הכנסת אישרו כי כניסתו של קובי למשכן אסורה, עד “לתום בירור אירוע הפרת הסדר”. ראש העיר המודח, פנה בתגובה לקצין הכנסת בבקשה לשנות את ההחלטה וכתב על אותה תקרית: “בסיום הוועדה ניהלתי שיח מצולם עם חבר הכנסת הלוי, הוא שיתף פעולה וענה על שאלות ואפילו לא לרגע קט ביקש ממני לחדול מהצילום ולא העיר הערה כי הצילום מפריע לו, נהפוכו. האיש נראה כשמח מאוד מהצילום שהיה בתנועה אל כיוון המעליות”.

עוד טען קובי כי גורמים פוליטיים רוצים למנוע את הגעתו לוועדה. “הם חפצים שלא אוכל להגיע ולדבר לפרוטוקול רגע לפני הגשת בג”ץ. אני סמוך ובטוח כי קצין הכנסת לא ייקח חלק בנסיונות פוליטיים שכאלה. אני מתחייב להישמע לכל הוראות המשכן וקציני הכנסת על מנת שנהיה עוד יותר זהירים וכדי שלא תהיה יותר פרשנות לגבי האסור והמותר בצילום”.

הוא הדגיש: “אם ח”כ עמית הלוי נפגע או נעלב מהצילום, הנני מתנצל מעומק הלב”.

בינואר 2020 הודח קובי מתפקידו כראש עיר לאחר שלא הצליח לאשר את תקציב העירייה במועד שנקבע בחוק.

לקראת הבחירות המקומיות הגיש ח”כ הלוי בחודש מאי הצעת חוק חדשה לפיה תבוטל ההוראה האוסרת על מי שכיהן כחבר ועדה ממונה או למי שעומד בראש ועדה, להתמודד בבחירות לרשות מקומית בה כיהן.

ההצבעה צפויה לסייע לראש הוועדה הקרואה של טבריה, בועז יוסף, מי שנחשב למקורבו של יו”ר ש”ס אריה דרעי – ומנהל את העניינים בעירייה בשנתיים האחרונות. כך יוכל יוסף להתמודד לראשות העיר כבר בבחירות הקרובות, בניגוד לנוהל שהיה מקובל עד היום.