כלי טיס תקפו כ-15 יעדי טרור, 8 מחבלים חוסלו, יותר מ-20 נעצרו

במבצע משתתפים מאות לוחמים מחטיבת הקומנדו ומיחידות מובחרות: הלוחמים החרימו משגר רקטה מאולתר • הושמדו מעבדה לייצור ולאחסון מטענים • הותקפה מפקדה גדולה של ארגוני הטרור • מחבלים חוסלו מהאוויר • דו"צ: "מדובר בפשיטה מבצעית, לא באנו לכבוש מחנה הפליטים"
חיים טוויל
י"ד תמוז התשפ"ג / 03.07.2023 01:52

צה”ל פתח הלילה (שני) במבצע צבאי נרחב בעיר ג’נין ובמחנה הפליטים שלה.

בפעילות משותפת של צה”ל ושב”כ, כלי טיס של צה”ל תקפו עד שעות הבוקר כ-15 פעמים יעדי תשתית טרור, ומחבלים חמושים במחנה הפליטים ג’נין. בנוסף, השמידו הכוחות מעבדה לייצור ולאחסון מטענים.

כמו כן, איתרו הלוחמים והחרימו משגר רקטה מאולתר ואמצעי לחימה נוספים.

חילופי אש עם מחבלים עדיין מתנהלים במקום.

יותר מ-20 מבוקשים נעצרו.

צפו בשידור חי

הפלסטינים מדווחים על 8 הרוגים ועל 50 פצועים, 10 מהם במצב קשה.

דובר צה”ל ודוברות שב”כ מסרו על התקיפה שפתחה את המבצע, כי כחלק ממאמץ לסיכול נרחב של הסרת איום הטרור ביהודה ושומרון, כוחות הביטחון תקפו מפקדה המהווה את החמ”ל האחוד של הפלגים במחנה הפליטים בג’נין ופעילי “גדוד ג’נין”.

המפקדה שימשה בנוסף כחמ”ל תצפית, כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים.

בנוסף, המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה.

בצה”ל אומרים, כי תכלית המבצע לשקם את ההרתעה הישראלית בצפון שומרון ובמיוחד בג’נין. בפעולה משתתפים מאות לוחמים מחטיבת הקומנדו ומיחידות מובחרות, בליווי עשרות כלי טיס והנדסה.

דירת מטענים בג’נין. צילום: דובר צה”ל

דו”צ תא”ל דניאל הגרי אמר לרשת ב’: “לוחמי צה”ל פועלים במחנה הפליטים מול פעילי הטרור ותשתיות הטרור. המחנה הפך בשנתיים האחרונות עיר מקלט לטרור הפלסטיני. מה שהתחיל את המבצע הוא מהלך פתיחה שהכנו מראש, בו תקפנו מהאוויר ב-01:10 מפקדה ממנה יצאו פעולות טרור. מה שיבטיח את משך המבצע הוא המודיעין.

“התכלית היא לא לכבוש את מחנה הפליטים. המבצע הזה בוודאי לא נגד הרשות הפלסטינית או המנגנונים. יש למעלה מ-50 פיגועי ירי שיצאו מהמחנה הזה. אם ניתקל בעיר פלסטינית אחרת – נפעל בהתאם למודיעין”.

מטרת הפעילות היא פגיעה במחבלים חמושים, איסוף אמל”ח, פגיעה במעבדות וריסוק תשתיות הטרור שהתפתחו בעיר – שהפכה למוקד טרור בולט בשנה האחרונה.

לפי חדשות 12, מדובר במבצע צבאי מיוחד שהצבא התכונן ונערך אליו במשך יותר משנה, והפעילות בג’נין שהסתבכה לפני כשבועיים הובילה לפתיחתו.

בצה”ל מבהירים כי ניסו לשמור על כמה שיותר מאלמנט ההפתעה בשבועות האחרונים במטרה להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

לפני כשבוע וחצי חיסל כלי טיס בלתי מאוייש של צה”ל בג’נין חוליית מחבלים שככל הנראה היתה בדרכה לבצע פיגוע ירי. זאת לאחר שנים ארוכות שבהן לא נעשה שימוש בכלי הזה ביהודה ושומרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות