אישום חמור: פרסמו במקומונים ועקצו חרדים ב-5 מיליון שקלים

כתב אישום חמור הוגש נגד אלון כהן, אורן כהן ורחל רובינשטיין - תושבי אשדוד ובית שמש • פרסמו במקומונים במגזר החרדי מצגי שווא על עסקים למכירה, הונו את הקונים הפוטנציאליים ושכנעו אותם לרכוש עסקים כושלים, בסכומים של מאות אלפי שקלים • באישום מצוינים 10 אירועים שונים
חיים טוויל
י"ג תמוז התשפ"ג / 02.07.2023 16:13

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אלון כהן, אורן כהן ורחל רובינשטיין – תושבי אשדוד ובית שמש, וזאת לאחר שיזמו והפעילו מיזם מכירת עסקים כושלים תוך הצגת מצג שווא, כי מדובר בעסקים רווחיים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד אור גבאי, הנאשמים יזמו והפעילו במהלך השנים 2021-2017 מיזם עברייני-מרמתי, במסגרתו רכשו עסקים שעקב מצבם הירוד נמכרו לנאשמים בסכום נמוך.

העסקים פורסמו על- ידי הנאשמים למכירה במקומונים במגזר החרדי ובאמצעות מצגי שווא שונים ומתוחכמים, בין היתר, פרסום על כך כי מדובר בעסקים רווחיים מאוד להשקעה או בעלי מוניטין של שנים רבות, הונו את הקונים הפוטנציאליים ושכנעו אותם לרכוש עסקים כושלים בסכומים של מאות אלפי שקלים.

קורבנות העבירה שרכשו את העסקים הכושלים, גילו עד מהרה כי הונו ונאלצו למכור את העסק שרכשו מהנאשמים לאחר שנגרמו להם הפסדים של מאות אלפי שקלים, אשר מוטטו אותם כלכלית.

בכתב האישום מצוינים עשרה אירועים שונים בהם מכרו הנאשמים, או ניסו למכור, במרמה עסקים שונים, בין היתר, פיצריות, מכבסה ומסעדות.

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות מרמה בהיקף של כ-5 מיליון שקלים.

בנוסף, על פי כתב האישום, החל משנת 2008 היה לאורן כהן חובות לנושים שונים ובשל כך נפתחו נגדו תיקים בהוצאה לפועל. אורן פעל עסקית על שם רחל רובינשטיין, אשתו, במטרה להונות את נושיו. כך לדוגמא, אורן ורחל התחתנו בשנת 2012 אך הם לא נרשמו במשרד הפנים כנשואים ורחל לא שינתה את שם משפחתה – וזאת על מנת לסייע לאורן להונות את נושיו.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, ניסיון קבלת דבר במרמה, עבירות מס והלבנת הון.

החקירה נוהלה על-ידי צוות חקירה של משטרת מחוז ירושלים, פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ברשות המסים, חקירות מכס ומע”מ ירושלים והיחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לשים אותם בצינוק עד שיחזירו את כל הכספים
    03/07/2023 13:10
    זאב
  1. אחר כך תתפלאו למה שונאים חרדים זאת המראה שאנו מראים לחילונים.