גיבוי רפה של אסתר חיות: ‘שופטי ישראל עושים מלאכתם נאמנה’

נשיאת העליון סירבה לגנות ישירות את הביקורת הבוטה של פרקליט המדינה לשעבר - שתקף את השופטים במשפט נתניהו: "בחרה, כדרכה, שלא להתייחס להתבטאויות הנוגעות להליכים תלויים ועומדים" • יו"ר הקואליציה פנה קודם לכן: "מצופה שתצאי להגנת השופטים, עוברים מתקפה חריפה"
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"ג / 02.07.2023 15:45

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות העניקה היום (ראשון) גיבוי רפה לשופטי המחוזי בירושלים המנהלים את ‘משפט נתניהו’.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

על רקע המתקפה נגד השופטים, בעקבות הדיווח על המלצתם לחזור מסעיף השוחד – בהודעה שהועברה מטעמה נמסר, כי “היא שבה ומדגישה בכל הזדמנות” כי “שופטי ישראל עושים את מלאכתם נאמנה, במקצועיות וללא מורא”.

נשיאת העליון בחרה שלא להתייחס במפורש לביקורת הבוטה שהטיח פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, בשופטים – ומטעמה נמסר: “הנשיאה בחרה, כדרכה, שלא להתייחס להתבטאויות הנוגעות להליכים תלויים ועומדים בבתי המשפט”.

דבריה של חיות הגיעו לאחר שמוקדם יותר פנה יושב ראש הקואליציה אופיר כץ במכתב לחיות בבקשה לגבות ולהגן על השופטים מפני התקפות, כפי שהגנה בעבר. “מצופה שתצאי להגנת השופטים העוברים את המתקפה החריפה בשל החלטתם השיפוטית״, כתב.

יו”ר הקואליציה הוסיף: “גיבוי לשופטים וגינוי מצדך למתקפה, לא משנה על ידי איזה צד במפה הפוליטית היא נעשתה, יסייע לביסוס אמון הציבור במערכת אותה את מובילה, אמון שחשוב לכולנו לחזק”.

כפי שדווח אמש, פרקליט המדינה לשעבר משה לדור מתח באירוע שב’שבתרבות’ בבאר שבע ביקורת חריפה ותקף את השופטים: “מדובר בתקלה חסרת תקדים שאירעה בבית המשפט. זה ממש פיגוע. השופטים שוחחו עם הנוכחים בחדר במשך רבע שעה, לא יותר, ופנו לנציגת התביעה ואמרו לה ‘תשמעי, אנחנו חושבים שבשלב הזה יהיה לכם קושי להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4000’. זו התחלה חמורה ומחפירה, תקלה חמורה ביותר”.

לדור הוסיף: “מה חשבו לעצמם השופטים? שהם אומרים זה דיון סגור. הם לא חשבו שדקות אחרי הדיון זה יגיע לנתניהו, ולכל סביבתו שרואים פנינה והזדמנות יוצאת מן הכלל – ‘הנה התיק התרסק’. זה היה ממש פיגוע, ככה לא מנהלים תיק, בטח בפרשה מהסוג הזה שכל המדינה עוסקת בשאלה הזו”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות