הוארך מעצר החשוד במכתב האיום • פרקליטו: “הוא מתמודד נפש”

מעצרו של החשוד שהניח מכתב איומים נגד נתניהו הוארך בשלושה ימים • עורך דינו: "נמצא במצב נפשי קשה. ברור לכולם שאין לו כוונה לפגוע או לאיים על ראש הממשלה"
חיים טוויל
י"ג תמוז התשפ"ג / 02.07.2023 15:12

בית המשפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) בשלושה ימים את מעצרו של החשוד בן ה-26 מכפר סבא שהניח מכתב איומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על קבר אחיו יוני הי”ד בהר הרצל.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

לבקשת סניגורו של החשוד, בית המשפט הורה על איסור פרסום שמו וכל פרט מזהה אודותיו.

עו”ד איתמר צור, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את החשוד: “מדובר בצעיר מתמודד נפש שנמצא במצב נפשי קשה. ברור לכולם שאין לו כוונה לפגוע או לאיים על ראש הממשלה וכל פעולותיו נבעו ממצבו הנפשי”.

עו”ד צור הוסיף: “התנהלות המשטרה במקרה זה צריכה להדליק נורה אדומה, לא ייתכן שהשוטרים ירמסו ברגל גסה זכויותיו של אדם עם מוגבלות ולא יאפשרו לסניגור לפגוש אותו לפני החקירה. בית המשפט התרשם ממצבו והפנה אותו לבדיקה פסיכיאטרית והסתפק בהארכת מעצר של יומיים ולא של שבוע כפי שביקשה המשטרה”.

“הוא כותב שהוא מסתכל על דין שמיים ושלא יפגע בו,” אמר הסנגור. “האיש הזה היה צריך לקבל ייעוץ לפני חקירה, ייעוץ שהוא לא קיבל. המכתב לא קוהרנטי ואני חושב שברור כי יש צורך לקחת אותו לגורם מקצועי, לא פלילי, כדי שיבדקו אותו. לטעמי, המעשה שלו לא מגיע לכדי איומים”.

השופטת כתבה: ״איני מקבלת את טענת בא כוחו של החשוד שאין מדובר באיומים. עיון במכתב מלמד כי ישנן אמירות המקימות עבירה זו. עילת המעצר כפולה, הן מסוכנות והן חשש לשיבוש הליכי חקירה. מאחר ובחומר החקירה קיימת אינדיקציה לכך שהחשוד זקוק לבדיקת כשירות על ידי פסיכיאטר, אני מורה לפסיכיאטרית המחוזית לבדוק את החשוד בדיקה ראשונית לצורך בחינת כשירותו למעצר״.

החשוד, צעיר מכפר סבא בן 26, נעצר אתמול בדרום על ידי שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 בתום חקירה משותפת עם שב”כ, כיממה לאחר קבלת הדיווח על המכתב.

המכתב אותר על קברו של יוני נתניהו בידי עובדי אתר הר הרצל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות