שקד על ההשתלחות של משה לדור: “טיפשית ומקוממת, התקפה בזויה”

השרה לשעבר על צמצום עילת הסבירות: "אין לזה משמעות, זה לא יפגע בדמוקרטיה. סולם לקואליציה לרדת מהעץ של הרפורמה. לא ישנה דבר"
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"ג / 02.07.2023 10:39

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד תקפה הבוקר (ראשון), בשיחה עם ינון מגל וחיים לוינסון ב־103fm, את דברי פרקליט המדינה לשעבר משה לדור נגד השופטים במשפט נתניהו – לאחר שהמליצו למשוך את סעיף השוחד.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

“ההתקפות על השופטים בזויות, מה שפרקליט המדינה לשעבר משה לדור אמר זה מקומם”, אמרה שקד. “אפשר להעביר ביקורת על פסיקות ועל דרך ניהול המשפט, אם הוא חושב שהם מורחים זמן, אבל להגיד שהם מפחדים בגלל שמה שהם אמרו להגנה ולתביעה לא נראה לו, זו שערורייה וצביעות. זו אמירה טיפשית ומקוממת”.

על דרישת הקואליציה לצמצם את עילת הסבירות, אמרה שקד: “מדובר בחקיקה שלא תשנה כמעט במאומה את מה שקורה היום. זה סולם לקואליציה לרדת מהעץ של הרפורמה. צמצום עילת הסבירות לא ישנה שום דבר, ההיסטריה במחנה המחאה מוגזמת. אין לזה באמת משמעות, זה לא יפגע בדמוקרטיה הישראלית”.

השרה לשעבר התייחסה לאפשרות של הסכם שלום בין ישראל לסעודיה והדגישה: “ישראל לא צריכה לאפשר לסעודיה להעשיר אורניום. להערכתי, ממה שלמדתי ומהשיחות שערכתי, התשובה להאם יהיה הסכם בין המדינות היא כן. שיישמר היתרון האסטרטגי שלנו מבחינת החימוש והנשק, ושסעודיה לא תעשיר אורניום בשטחה”.

לדור השתלח באירוע ‘שבתרבות’ בבאר שבע בשופטים במשפט נתניהו, בגלל דבריהם על סעיף השוחד בתיק 4000.

“מדובר בתקלה חסרת תקדים שאירעה בבית המשפט. זה ממש פיגוע. השופטים שוחחו עם הנוכחים בחדר במשך רבע שעה, לא יותר, ופנו לנציגת התביעה ואמרו לה ‘תשמעי, אנחנו חושבים שבשלב הזה יהיה לכם קושי להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4000′. זו התחלה חמורה ומחפירה, תקלה חמורה ביותר”.

בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ אמר: “זה אכן נדיר ביותר ותקלה חמורה ביותר – אולי החמורה ביותר שפגשתי בבית המשפט. שלושה שופטים שדנים בתיק הכי חשוב שנוהל אי פעם במדינה, שטובי המומחים, ותיקי המערכת בראשות היועץ הממשלתי לממשלה, כל בכירי המערכת בפרקליטות ובייעוץ, ובכירי החוקרים, יושבים שלוש שנים כדי לגבש תיק מקל לרבות בתחום השוחד. הם מגבשים את התיק הזה ואז זה מגיע לבית המשפט. השופטים עדיין לא שמעו חלק מהעדים. השופטים לא יכולים לגבש איזושהי הערכה או המלצה – הם לא שמעו שום טיעון ולא ביקשו תגובה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לדור
    04/07/2023 11:40
    אזרחית
  1. שקד יצאת קטנהההההההה הה

  2. את זאת הנבזית.
    05/07/2023 08:24
    סדן
  3. חצי שנה של הרס, מבית מדרשך.
    לא מבין איך את מיישרת מבט לילדיך.