הוא מטיף לנו? ביידן: “פסק ‘העליון’ לא יכול להיות המילה האחרונה”

חרדים 10
|
י"א תמוז התשפ"ג / 30.06.2023 10:54
בית המשפט העליון בארה”ב הורה לבטל את מדיניות ההעדפה המתקנת בקבלה למוסדות ההשכלה הגבוה – וגרם לנשיא ג’ו ביידן לחשוף את דעתו האמיתית על מעמדו של בית המשפט, הנהנה מרוב שמרני • זה לא מפריע לממשל האמריקני להטיל לישראל נגד הרפורמה המשפטית

בית המשפט העליון של ארצות הברית פרסם אמש (חמישי) החלטה המבטלת את מדיניות ההעדפה המתקנת בקבלה למוסדות ההשכלה הגבוהה –  וגרם לנשיא ג’ו ביידן לחשוף את דעתו האמיתית בנוגע למעמדו של בית המשפט.

וכך, בעוד הממשל האמריקני מטיף לישראל נגד הרפורמה המשפטית ודורש לשמור על מעמד בית המשפט העליון, הנשיא ביידן, שלא אהב את הפסקה החדשה של ‘העליון’ בוושינגטון, טען כי החלטת בית המשפט העליון לא יכולה להיות “המילה האחרונה”.

לפי דיווח בערוץ 14, פסיקת בית המשפט העליון האמריקני בנושא, התאפשרה בעקבות מינויים של שלושה שופטים שמרנים על ידי הנשיא דונלד טראמפ, בזמן כהונתו כנשיא – מה שהוביל לרוב של שישה שופטים שמרנים אל מול שלושה ליברלים בלבד.

השופטים פסקו כי השימוש בגזע כגורם אפשרי בקבלת סטודנטים מפר את סעיף ההגנה השוויונית.

אלא שהנשיא המכהן לא אהב את ההחלטה וטען כי הוא לא מסכים איתה: “בית המשפט אמנם יכול לפסוק, אבל הוא לא יכול לשנות את מה שאמריקה מייצגת”.

ביידן לא הסתפק רק בהצהרות פומביות כנגד ההחלטה אלא קרא לאוניברסיטאות ולקולג’ים בארה”ב להמשיך וליישם את ההעדפה המתקנת – חרף פסיקת בית המשפט העליון: “הם לא צריכים לנטוש את המחויבות שלהם להבטיח גופי סטודנטים עם רקע וניסיון מגוונים המשקפים את כל אמריקה”, אמר.