השופטים במשפט נתניהו חושפים: זה הפרוטוקול על קריסת השוחד

השופטים במשפט נתניהו אישרו שהמליצו לפרקליטות לחזור בה מהאישום החמור ביותר בכתב האישום • "על רקע הקשיים, הוצע כי המדינה תשקול לחזור בה מעבירת השוחד" • "איש מן הנוכחים לא הביע הסתייגות כלשהי מקיום הישיבה בדרך זו ואיש לא ביקש רישום פרוטוקול"
חיים טוויל
י' תמוז התשפ"ג / 29.06.2023 19:10

שופטי ההרכב במשפט נתניהו פרסמו הערב (חמישי) רשמית את תמצית השיחה שניהלו עם הצדדים – ובה הודו שהמליצו שהמדינה תחזור בה מהאישום בשוחד בתיק 4000.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

במסמך שפורסם צוין, כי “לצדדים נמסרה עמדתם של השופטים, לפיה קיימים קשיים בביסוס עבירת השוחד שבאישום הראשון בכתב האישום. על רקע קשיים אלה, הוצע כי המדינה תשקול לחזור בה מעבירת השוחד באישום זה עניין זה היה הסיבה היחידה לזימון הצדדים לישיבה”.

עוד נכתב במסמך: “בתגובה לדברים, מסרה בא כוח המדינה את עמדתה כי המדינה רואה את הדברים באופן שונה; כי תעביר את הדברים לממונים עליה; כי בשלב זה הוצגה לבית המשפט תמונה חלקית בלבד; וכי צפוי כי בפרשת ההגנה יוצגו עניינים נוספים”.

השופטים רבקה פרידמן פלדמן, משה בר עם ועודד שחם הסבירו שקיום הישיבה הסגורה נבע מרגישותו של העניין. “איש מן הנוכחים לא הביע הסתייגות כלשהי מקיום הישיבה בדרך זו ואיש לא ביקש רישום פרוטוקול”, כתבו.

בסעיף האחרון במסמך שפרסם בית המשפט צויין: “אגב דברים אלה ובשוליהם, התקיים שיג ושיח קצר עם באי כוח הצדדים. בסופו צוין הצורך בסיום המשפט (לטובת העניין והמדינה). הדברים נאמרו ללא קשר לאופן סיום המשפט וללא קשר לתוצאות המשפט”.

בד בבד, השופטים סירבו לבקשת הפרקליטות להאיץ את המשפט ולקיים דיונים גם בימי הפגרה. במקום זאת, השופטים הודיעו שיתווספו ימי דיונים בשנה באה. גם סנגורי נתניהו ואלוביץ’ הביעו התנגדות לבקשת הפרקליטות.

לפי שעה, היועמ”שית גלי בהרב-מיארה וגורמים בפרקליטות מאמינים שניתן יהיה להרשיע את רה”מ נתניהו גם בסעיף השוחד בתיק 4000 ולהמשיך בניהול התיק, חרף אמירת השופטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות