בבעלותכם רכב ישן? זה הזמן להעבירו למגרש פירוק רכבים

תוכן שיווקי
|
י' תמוז התשפ"ג / 29.06.2023 18:20
כדאי לדעת: כמעט כל רכב יכול להניב רווח כספי כלשהו במכירה לחלפים, לעיתים מדובר על רווח לא מבוטל • רגע לפני המסירה – מה עוד צריך לדעת? 

כמה עוד אפשר לראות את הרכב עומד במגרש הציבורי מול הבית וחוטף קנסות מהעירייה? כמה אפשר עוד לראות אותו עומד כמו גרוטאה בחצר הבית, צובר אבק ותשלומים מיותרים, לא הגיע הזמן להיפטר ממנו למרות הקשר הרגשי?

כדאי לדעת שכמעט כל רכב יכול להניב רווח כספי כלשהו במכירה לחלפים, לעיתים מדובר על רווח לא מבוטל.

מדוע מגרשי פירוק רכבים רוכשים את הרכבים הישנים? 

חשבתם שאולי אתם אלה שתצטרכו לשלם למישהו עבור פינוי הרכב והכנסתו למגרש לפירוק מכוניות? חשבו שוב כי ההיפך הוא הנכון. כיום השירות עובד הפוך, מגרשי הפירוק מחפשים אחר המכוניות המתאימות לפירוק לחלפים, כאשר הם רוכשים כמעט את כל סוגי המכוניות. אמנם המחירים לא גבוהים, לעיתים מסתכמים בכמה מאות שקלים, אך הם חוסכים לבעלי המכוניות שלא עושים בהן כל שימוש את הצורך להזמין גרר ולבחור מה לעשות עם הרכב.

מה מגרשי המכוניות עושים עם הרכבים? 

כל רכב יכול להניב איזה שהוא רווח עבור החברה שרוכשת אותו לפירוק כיוון שגם במכוניות הישנות והבלויות ביותר יש חלקים וחלפים ששווים כסף, ואם לא – תמיד אפשר למכור את החלקים השונים לברזל. כמעט כל מכונית יכולה להיות שימושית עבור מגרש מכוניות, החל במכוניות שיצאו כלל משימוש והן מוגדרות כגרוטאות ועד למכוניות חדשות שחוו תאונה ולאחריהן הוגדרו כטוטאל לוס. מכל מכונית כזו יכול מפרק המכוניות להוציא את הרווח שלו ולמי שמוכר אותו בדרך כלל אין בו שימוש.

מדוע לא מומלץ להחזיק במכונית שאינה בשימוש? 

מכוניות שאינן בשימוש מהוות סכנה לציבור ומטרד. אם הן מונחות בחצר הבית הן הופכות למפגע, ילדים עלולים להיכנס ולהינעל בתוכה, היא צוברת חלודה וחיידקים, היא תופסת מקום חניה בבית וגם עלולה להוות כר פורה לנחשים. אם המכונית עומדת בחניה ציבורית, ברחוב או בחניון עירוני, היא תופסת מקום חניה יקר ערך ברחוב והופכת למטרד בניני שכיני הרחוב ובדרך כלל יש תלונות על מכוניות כאלו. העירייה עלולה להטיל קנסות במידה והיא רואה שהמכונית מהווה מטרד בעיר והתשלומים על המכונית שאינה עובדת הופכים לנטל.

כמה ישלמו לכם על המכונית? 

לכם יש אינטרס למכור את המכונית ברווח הגדול ביותר אבל צריך להיות מציאותיים – אם המכונית הייתה שווה משהו, הייתם מוכרים אותה ומרוויחים עליה רווח גדול יותר והסיבה שאתם פונים לפירוק היא שאין לכם רווח כזה.

לכן, כאשר פונים לשירות של פירוק מכוניות יש למצות את הטוב ביותר עם חברה אמינה, רצינית ובעלת גב כלכלי. התשלום שתקבלו עבור המכונית יכול להשתנות מכמה מאות שקלים לכמה אלפים – הכול תלוי בדגם המכונית, בשנה שלה וכמובן במצב הפיזי שלה. החברה לפירוק תבחן האם היא יכולה להוציא רווח מהמכונית וכמה, ולאחר מכן תספק הצעת מחיר – תוכלו לבקש גם מכמה חברות כמה הצעות מחיר ולבחור את החברה האמינה עם הצעת המחיר הטובה ביותר.

מי משלם על הגרר? 

את המכונית צריך לקחת מהמקום, אבל מי האחראי לעשות זאת? החברה שרוכשת את הרכב כמובן. אם אומרים לכם אחרת, דעו שברוב החברות הרציניות בתחום יגררו את הרכב באופן עצמאי ולא תצטרכו להוציא שקל מכיסכם, הרי מה ההיגיון שבשירות אם הוא ללא גרר?

רגע לפני המסירה – מה עוד צריך לדעת? 

אם אתם רוצים למכור רכב למגרש פירוק רכבים אתם צריכים קודם כל לבטל את הרישיון של הרכב. את הביטול ניתן לעשות במשרד הרישוי וכדאי גם לדעת שאם הרישיון נרכש לאחרונה, מומלץ מאוד לבקש החזר כספי על החודשים היחסיים של השנה. ניתן לקבל מאות שקלים בחזרה וכך להגדיל את הרווח ממכירת הרכב לפירוק.

טיפ: כדאי לבדוק את הרכב ביסודיות לפני שמוכרים אותו לפירוק. ברגע שהוא עובר לידיים אחרות, אין אחריות על מה שנמצא בתוכו, כך שיש לחפש בתא הכפפות אחר חפצים אישיים, לקחת את הניירת של הרכב, לבדוק את תא המטען ולהוציא ממנו את כל מה ששימושי ונחוץ ולבחון האם לא נפל ציוד אישי בתוך הרכב – תתפלאו מה אנשים מוצאים או במקרה היותר גרוע – מאבדים.

כמו כן, יש לציין כי אין למכור רכב לפירוק אם קיים עליו עיקול וחובת הבדיקה של הנושא היא על בעל הרכב.