הסרטון של דיסטל הקפיץ את העיתונאים הזרים • השרה: לא יוסר!

'התאחדות העיתונאים הזרים בישראל' שיגרה מכתב נזיפה לשרת ההסברה גלית דיסטל, בו דרשה להסיר סרטון שפרסם המשרד והשרה שיתפה ברשתות החברתיות - החושף את "הסיקור העולמי המוטה" • אבל שרת ההסברה לא מתרגשת: "המלחמה נגד הסיקור המוטה והשקרי רק החלה"
אריה ריבקינד ואבי כץ
י' תמוז התשפ"ג / 29.06.2023 14:51

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן יצא היום (חמישי) המתקפה על העיתונאים הזרים, זאת לאחר ש’התאחדות העיתונאים הזרים בישראל’ דרשה ממנה להסיר סרטון שפרסם משרדה ברשתות החברתיות המציג את “הסיקור העולמי המוטה בנוגע לרצח בנות משפחת די” ופיגועים נוספים.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

במכתב ששלחה מועצת המנהלים של התאחדות העיתונאים הזרים, התייחסה המועצה לסרטון שאושר בידי משרד ההסברה ולשכת העיתונות הממשלתית, ולציוץ של השרה דיסטל-אטבריאן, שכלל שימוש במילה ‘מזויף’ “כדי לתאר את הסיקור של כלי תקשורת בין-לאומיים מובילים”.

‘התאחדות העיתונאים הזרים בישראל’ כתבה לשרה: “השפה הזו מערערת את ערכי הדמוקרטיה והעיתונות החופשית, ועלולה לסכן כתבים בישראל שנתקלים יותר ויותר בעוינות מצד חלקים מהציבור”.

אבל השרה דיסטל לא ממש התרגשה מהמכתב והבהירה כי הסרטון לא יוסר.

וכך כתבה:

“אז למה התדמית של ישראל כל כך שלילית בעולם המערבי? הנה אחת הסיבות המרכזיות לכך: בישראל פועל קומץ מצומצם של כתבים מסוכנויות זרות. הקומץ הזה – שמונה קצת למעלה מ-100 איש – מפרנס את כל גופי התקשורת בעולם. הוא מכתיב את הידיעות על ישראל ומשפיע על דעת הקהל של מאות מליוני צופים באירופה ובארה”ב”.

השרה הסבירה: “כשאתם רואים מגישה באולפן חדשות אמריקאי טוענת ‘שהיה קרב יריות בין נשות משפחת די לבין פלסטיני’, או כשאתם שומעים דיווח לפיו ‘מכונית התנגשה בשני ילדים שעמדו על המדרכה’ – דעו שבדרך כלל עמד כתב אחד מסוכנות ידיעות שהעביר כך את הידיעה לתפוצה של מאות מליוני בני אדם ברחבי העולם.

“העניין הוא שבנות משפחת די לא ירו על אף אחד. הן נטבחו. ומכוניות לא דורסות ילדים על דעת עצמן”.

סרטון ההסברה

דיסטל הבהירה: “כצעד ראשון במלחמה על האמת, משרד ההסברה הוציא סרטון בו ליטל שמש מציגה את העובדות מול הסיקור התקשורתי המוטה בעולם. כתגובה לסרטון הזה, התאחדות העיתונאים הזרים בישראל שיגרה אלי מכתב עם בקשה מפורשת להסיר את הסרטון מהרשתות באופן מיידי.

“הטיעון שלהם היה מרתיח: מיתוג עבודה עיתונאית ‘כפייק ניוז’ הוא סימן לדיקטטורה. ובכן, הסרטון לא יוסר. והמלחמה שלי למען הצפת האמת רק החלה.

“ישראל היא מדינה דמוקרטית שמקדשת את חופש הביטוי והדעה. אבל כשרת ההסברה לא אאפשר לסיקור המוטה שמתנהל לנו בחצר האחורית להתקיים ללא תגובה הולמת”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    29/06/2023 17:47
    ציון
  1. השרה דיסטל אל תתרגשי מהם אתה יודעת לי הם נוטים רק לשמאל בארץ בקיצור לא לספור ולא להסיר את הפוסט אפילו תוסיפי עוד מטעמים למה מיהם עולה עיתונאים לא פרופסורים לא מדענים כולה עיתונאים אפשר לחשוב ומי הם שינזפו בך צצצפי עלהם

  2. עיתונות מושחתת
    29/06/2023 19:25
    שרון
  3. טוב מאוד. הגיע הזמן למגר את השקרים.

  4. פצצה של הסברה
    29/06/2023 20:10
    רבקה
  5. דיסטל את מהממת