בן גביר נגד נתניהו: “נכנע לשורפי איילון ולקוראים למרי אזרחי”

השר לביטחון לאומי טוען כי הרפורמה היא אבן יסוד כדי להביא משילות: "כניעה תוביל לחיזוק שלטון היועמ"שים, שלא מאפשר לשרים לשלוט"
יוני גרין
י' תמוז התשפ"ג / 29.06.2023 12:42

לאחר הריאיון של בנימין נתניהו הלילה (חמישי) לעיתון האמריקני ‘וול סטריט ג’ורנל’: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מבקר את ראש הממשלה בחריפות על מחיקת פסקת ההתגברות מהרפורמה במערכת המשפט.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

לדברי בן גביר, “כניעה תוביל לחיזוק שלטון היועמ”שים”.

בן גביר כתב בדף הטוויטר שלו: “כניעה לשורפי האיילון ולקוראים למרי אזרחי היא ניצחון לאלימות והפסד לישראל. נבחרנו כדי להביא משילות ושינוי, הרפורמה היא אבן יסוד בהבטחה הזו. שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, פסקת התגברות וצמצום סמכות היועמשים הכרחיים”.

הוא הוסיף: “כניעה תוביל לחיזוק שלטון היועמ”שים, שלא מאפשר לנבחרי הציבור לשלוט”.

נתניהו אמר ל’וול סטריט ג’ורנל’, כי הוא מתכוון להמשיך לקדם חלקים מהרפורמה המשפטית – אך לא את פסקת ההתגברות – וייתכן מאוד שגם שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים יהיה מינורי במיוחד.

נתניהו ציין, כי לאור העבודה שלא הושגו הסכמות בבית הנשיא והשיחות נפסקו החליט להמשיך לקדם חלקים מהרפורמה והדגיש: “פסקת ההתגברות אינה על הפרק. זרקתי את זה”.

עוד ציין כי שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים במתכונת המקורית ירד מסדר היום והצהיר כי אינו יודע כעת לומר איזה שינויים, אם כלל, ייעשו בו.

הוא ציין שמטרת קידום הרפורמה, תחת פיקוחו ההדוק, היא לפעול באופן שיבטא את הרצון הציבורי ויוכל להחזיק לשנים ארוכות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות