מהפכה בקבלת הדרכונים בישראל: כעת לא תצטרכו לצאת מהבית

פיילוט "מרתון דרכון" מסתיים היום עם הצלחה מסחררת: יותר מ-425 אלף הנפקות דרכון בוצעו לפני הקיץ • וכעת עוד התפתחות: החל מתחילת יולי 2023 הדרכונים יועברו לבית האזרחים באמצעות נקודות חלוקה של חברת ההפצה HFD
יוני גרין
י' תמוז התשפ"ג / 29.06.2023 12:36

רשות האוכלוסין וההגירה בהודעה משמחת: היום (חמישי) מרתון דרכון מסתיים באופן רשמי – ואתם תוכלו מעכשיו לקבל את הדרכון עד פתח ביתכם בלי צורך להיסחב לנקודות ברחבי עיר מגוריכם, כדי לאסוף אותו.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

במסגרת סדרת צעדים אותם מובילה רשות האוכלוסין לייעול השירות לציבור ולשדרוג חוויית מקבלי השירות, החל מה-2.7.23 יועברו הדרכונים לבית האזרחים באמצעות חברת ההפצה HFD, על ידי נקודות חלוקה הפרושים ברחבי הארץ, זאת במקום סניפי הדואר כפי שנעשה עד כה.

בלשכה הודיעו כי בסיס המדיניות, הוא הקלה על הציבור ככל הניתן בשירותים אותם מעניקה הרשות.

בעקבות כך, עם הגשת הבקשה לדרכון בלשכת רשות האוכלוסין, יקבלו האזרחים הודעת סמס על כך שהבקשה התקבלה.

מאוחר יותר, תישלח הודעת סמס נוספת מחברת ההפצה עם פרטי נקודת החלוקה הנוחה ביותר. הפעלת השירות החדש מהווה קפיצת מדרגה חשובה ומשמעותית בשירות שמעניקה רשות האוכלוסין.

מנכ״ל הרשות, אייל סיסו, בירך על הצעד: “אנו נמצאים בשנת 2023 ואילו בדיוק הצעדים שעלינו לקדם כדי להתאים עצמנו לחדשנות ולקדמה של העת הזו.
אנו מתעתדים לקדם מהלכים משמעותיים נוספים, אשר ישנו לחלוטין את חווית השירות של הציבור”.

היום, כאמור, הוא היום האחרון של ‘מרתון דרכון’ בו יהיה ניתן עוד להגיע לארבע הלשכות הגדולות בחיפה, באר שבע, תל אביב וירושלים ולהנפיק דרכון ללא תור.

מעתה תאלצו לחזור למתכונת הישנה ולהזמין תור ב-MyVisit, מערכת התורים של רשות האוכלוסין.

אז איך נגמר הפיילוט? אחרי שנתיים שבהן היה קשה עד בלתי אפשרי לקבוע תור הצליחו יותר מ-425 אלף תושבים לחדש או להנפיק דרכון.

את הפיילוט אפשר להגדיר כהצלחה, לאחר שעל פי הנתונים של לשכת האוכלוסין וההגירה, ארבע הלשכות המרכזיות והמרכז החדש בבני ברק נתנו שירות ליותר מ-210 אלף תושבים.

השיא נרשם בלשכה בתל אביב, אליה הגיעו 50,983 מקבלי שירות. אחריה ירושלים עם 46,641, חיפה עם 45,893 ובאר שבע עם 41,505. במרכז בבני ברק הונפקו קצת יותר מ-30 אלף דרכונים.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות