מסוכן? הבית הלבן חשף: זו הבעיה הרפואית שהנשיא ביידן סובל ממנה

חרדים 10
|
י' תמוז התשפ"ג / 29.06.2023 10:56
הבית הלבן חשף רשמית כי הנשיא הקשיש בן ה-80 נעזר במכשיר רפואי מיוחד בשנתו: מכונת CPAP לתמיכה בדום נשימה בשינה – בעיה ממנה הוא סובל מאז 2008 • בינתיים הוא ממשיך להתבלבל מול עיתונאים, כשאמר על מודי “ראש ממשלת סין”

הבית הלבן חשף הלילה (חמישי) רשמית כי הנשיא ג’ו ביידן בן ה-80 החל להשתמש במכונה למניעת דום נשימה בשינה – בעיה שממנה הוא סובל.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

עוד לפני כן, רשם ביידן שני בלבולים קריטיים במהלך שיחות עם עיתונאים, בתוך יממה.

בבית הלבן הודיעו כי ביידן החל להשתמש במכונת CPAP מיוחדת, התומכת בנשימה של הנשיא בשנתו. “הנשיא אובחן עם דום נשימה בשינה כבר בשנת 2008, ויש לו היסטוריה של דיווחים רפואיים בעניין זה. הוא השתמש במכונת CPAP אמש, דבר מקובל לאנשים עם היסטוריה רפואית כזאת”.

לפי חדשות 12, אתמול התעוררו סימני שאלה ראשונים סביב העניין לאחר שהנשיא הופיע לאירוע ציבורי עם סימנים על פניו המעידים על השימוש במכונה או במשהו דמוי מסכה.

ובינתיים, הנשיא הקשיש ממשיך להתבלבל: אתמול שוחח ביידן עם עיתונאים על המלחמה באוקראינה ואמר שפוטין “מפסיד את המלחמה בעיראק”.

יממה לפני כן התבלבל הנשיא האמריקני שוב, והתייחס לביקורו בוושינגטון של נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, ואמר בטעות שהוא מסין. “בטח ראיתם את החבר החדש שלי”, אמר לעיתונאים. “ראש הממשלה של מדינה קטנה שזה עתה הפכה לגדולה ביותר בעולם, סין, אני מתכוון, סלחו לי, הודו”.

פחות משנה וחצי לבחירות לנשיאות, סקרי דעת קהל בארה”ב מראים שרבים מהאמריקנים מודאגים מגילו של ביידן. כ-73% מהאוכלוסייה אמרו בסקר של רויטרס בסוף חודש אפריל שהם רואים בביידן זקן מדי לעבוד בממשל. כ-63% מהמצביעים הדמוקרטים תמכו בקביעה הזאת.