נתניהו: לא אקדם את ‘ההתגברות’ • גורם בקואליציה: התקפלות

בריאיון שהעניק ל'וול סטריט ג'ורנל' אמר ראש הממשלה כי לא יאפשר לכנסת לעקוף פסיקה של בית המשפט העליון • גורם בקואליציה: "אכזבה. לא לילד הזה פיללנו. יוצאים עם פחות ממה שהשמאל הסכים לתת בבית הנשיא" • ח"כ טלי גוטליב: "רפורמה או שאריות ממנה - כבר עדיף כלום"
חרדים 10
י' תמוז התשפ"ג / 29.06.2023 10:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה (חמישי) בריאיון שהעניק לעיתון ‘וול סטריט ג’ורנל’ לקידום הרפורמה המשפטית והצהיר כי הוא לא מתכוון לקדם את ‘פסקת ההתגברות’ שתאפשר לכנסת את לעקוף את החלטת בית המשפט העליון.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

“זרקתי את זה”, אמר ראש הממשלה.

על הוועדה לבחירת שופטים אמר כי הדרך הנוכחית בה נבחרים השופטים לא תמשיך, אך הבהיר כי הממשלה לא תיישם גם את הדרך המקורית שהוצעה במסגרת הרפורמה המשפטית.

בכיר בקואליציה הביע אכזבה מהריאיון שהעניק ראש הממשלה.

לדברי הבכיר, “הריאיון הוא אכזבה גדולה מאוד, התקפלות. אחרי שבעה חודשים נשארנו עם עילת סבירות מקוצצת. זה הפוך ממה שהובטח לבוחר”.

גורם בקואליציה אמר הבוקר לחדשות 12, בעקבות דבריו של נתניהו: “לא לילד הזה פיללנו. אחרי כל הדיבורים על רפורמה והתקוות הגדולות של הימין, אם בסוף כל הסיפור הוא שינוי עילת הסבירות, וגם זה מרוכך, אז המתנגדים ניצחו והרפורמה הופכת לאות מתה”.

הוא הוסיף: “הבטחנו פסקת התגברות, שינוי במינוי שופטים, יועמ”שים, אלה הדברים הכי חשובים ובסוף יוצאים עם פחות ממה שהשמאל הסכים לתת בבית הנשיא. פשוט התקפלות”.

ח”כ טלי גוטליב מהליכוד הגיבה: “מלכתחילה סברתי שלבג”ץ אין סמכות לבטל חוקים, ופסקת התגברות רק הייתה מקנה לו סמכות שכזו. סברתי ממילא שאין לחוקק את פסקת ההתגברות. מכל מקום, ראש הממשלה עצר את הרפורמה של לוין ונותר ממנה זרזיף כה קטן עד כדי מבוכה. רפורמה או שאריות ממנה – כבר עדיף כלום”.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיב כבר אמש, על הדיווח בחדשות 12 על גניזת פסקת ההתגברות: “לפני שבועיים בפגישה אצל רה”מ בנוכחות השרים לוין, אמסלם ומזכיר הממשלה, התרעתי נגד הרעיון הפסול הזה, ודרשתי בשם יהדות התורה שהתיקון בנושא הגיוס יכלול את ביצוע 3 ההתחייבויות החתומות, חוק יסוד לימוד התורה, פסקת התגברות ותיקון חוק שירות בטחון, בהתאם. כל הסכמה אחרת אינה מקובלת עלינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פחדן
    29/06/2023 23:51
    ביבי הוא זבל
  1. גועל .
    נמעס לי לבחור נמעס שונא את כול החכ כולם רוצה רק ממשלת של משיח