מי מלכת התלונות? נחשף: זו חברת האוטובוסים הכי גרועה בישראל

נתוני משרד התחבורה שנאספו על חציה הראשון של 2023 מציגים: ישנו מטרופולין אחד שסובל מאיחורים הרבה יותר מאחרים • ואילו חברות מאיישות את המקומות הראשונים בתלונות של הנוסעים?
יוני גרין
ט' תמוז התשפ"ג / 28.06.2023 12:00

איזו חברת תחבורה ציבורית היא הגרועה ביותר בישראל? מנתונים שאסף משרד התחבורה מהמחצית הראשונה של שנת 2023, עולה כי הנוסעים במטרופולין ירושלים הם הסובלים העיקרים מאיחורים כרוניים.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

משרד התחבורה מספק גם נתונים מפתיעים על כמות התלונות: במקום הראשון והלא ממש מכובד ממוקמת חברת האוטובוסים ‘אגד תעבורה’ שמירב פעילותה הוא באזור עוטף ירושלים.

במקום השני נמצאת חברת ‘תנופה’ – גם היא פועלת באזור עוטף ירושלים וסופגת כמות נכבדה של תלונות מנוסעים לא מרוצים, אחריה מטרופולין, בית שמש אקספרס מגיעה למקום הרביעי, קווים חמישית, אגד במיקום השישי ובמקום האחרון דן תחבורה.

“ברור לי שמי שקובע את המדיניות של נוסעי התחבורה הציבורית, מעולם לא נסע באוטובוס”, טען בחדשות 12 משתמש בתחבורה בירושלים.

בחדשות 12 סיפקו גם הסבר מה אפשר לעשות בעקבות הממצאים – אם אתם נפגעים כתוצאה מאיחורים חוזרים ונשנים.

עו”ד אלון שפירא, מתמחה בתביעות ייצוגיות, הסביר כי מומלץ לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות או לבית משפט מן השורה. “לתביעות ייצוגיות יש אפקט הרתעה לחברות האוטובוסים – בנוסף לקנסות שהן מקבלות, במסגרת תביעה ייצוגית אפשר להטיל עליהן עוד קנסות. זה מגביר את ההרתעה, ותורם לשיפור השירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביתרי
    29/06/2023 18:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בחברת קווים יש תופעה מגונה, שהרבה פעמים הנהג מחליט להתעלם מנוסעים שבתחנה, ופשוט לא עוצר. לי אישית זה קרה כמה פעמים, כאשר הנהג היה ערבי.
    התלוננתי למשרד התחבורה, ובכל פעם הם קשקשו תירוץ אחר, שכמובן היה שקר.
    פעם הם ענו לי שהיה קו אחר בתחנה אז הנהג הרשה לעצמו להמשיך. זה היה שקר גס. התחנה היתה ריקה. וכדומה, תירוצים נוספים, שהצד השווה ביניהם, גיבוי מוחלט לנהג (ערבי) מול נוסע. בושה וחרפה.