המתיישב שזקנו נתלש בידי שוטר תובע – וזה הפיצוי שהוא דורש

המתיישב הגיש תביעה כנגד השוטר שתועד תולש את זקנו בעת שמחה על ההפקרות הביטחונית בסמוך ליישוב עטרת • עו"ד אלעדי ויזל: "האלימות הקשה שהופנתה כלפי מתיישב היא מציאות שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום"
חיים טוויל
ט' תמוז התשפ"ג / 28.06.2023 10:31

עו”ד אלעדי ויזל מחוננו הגיש תביעה אזרחית על סך 30,000 שקלים לבית משפט השלום בירושלים, כנגד המשטרה וכנגד השוטר שתועד במוצאי השבת האחרונה כשהוא תולש בפראות את זקנו של מתיישב, אשר מחה ההפקרות הביטחונית בסמוך ליישוב עטרת.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

במקביל להגשת התביעה פנה עו”ד ויזל למח”ש והגיש תלונה כנגד השוטר האלים. בנוסף פנה  למפכ”ל המשטרה קובי שבתאי בדרישה  לפטר את השוטר לאלתר.

בכתב התביעה מתאר עו”ד ויזל את התקיפה: “במוצאי השבת נערכה הפגנה בכניסה לישוב עטרת במחאה על זילות היד בה נוקטת מערכת הביטחון כנגד הטרור הגואה והפנית משאביה ומרצה לחקירת מתיישבים אשר נאלצו להגיב לתקיפות הטרור ולהגן על ביטחון חייהם בעצמם. מתיישבים אשר הגיעו לכניסה לישוב מחו על החלטתו הקיצונית וחסרת התקדים של מח”ט בנימין, אל”מ אליאב אלבז, לבצע מעין ענישה קולקטיבית ולהטיל עוצר על הישוב עטרת.

“עוצר אשר במסגרתו הוצב מחסום בכניסה לישוב והכוחות עצרו ו/או עכבו את תנועת הרכבים במשך שעות ארוכות, אין יוצא ואין בא בלא בידוק ביטחוני מדוקדק. במסגרת ההפגנה, מספר מתיישבים וביניהם המתלונן, התיישבו על כביש הכניסה לישוב וחסמו את תנועת כוחות המשטרה אשר בחרה משום מה לבצע החרמת רכבים של מתיישבים מתוך הישוב, במקום להפנות את משאביה לפעולות מניעה כנגד הטרור הגואה בגזרתו.

“לפתע, ללא כל שיג ושיח מקדים, ניגש השוטר הנילון אל המתלונן, שלח את ידו לעבר פניו ומשך בזקנו בצורה עוצמתית, אלימה ומשפילה. המתלונן זעק זעקת כאבה גדולה אך חרף זעקתו לא רק שהמשיך הנילון למשוך בזקנו אלא אף החריף את מעשיו, ביצע תנועת משיכה עוצמתית ותלש את זקנו של המתלונן מפניו.

“תנועת התלישה נעשתה בצורה כה ברוטאלית עד שתוך חלקיק השנייה נעקר הזקן ממקומו ונותר חפון בידו של הנילון. נראה כי תוצאות המשיכה לא הפתיעו את הנילון אשר זרק מידו בבוז את שערות הזקן על הכביש והמשיך בדרכו כאילו לא קרה דבר או חצי דבר”.

ויזל מפרט בכתב התביעה את הכאב וההשפלה שחווה המתיישב: “מיותר לציין את הכאב והסבל הרב הנגרם לאדם שמושכים אותו בשערותיו, וקל וחומר בשערות זקנו. מיותר לציין את ההשפלה שחש אדם דתי אשר מבזים אותו במשיכת שערות זקנו אשר הוא בעל ערך דתי עבורו. תלישת זקנו של יהודי מפניו הינו מראה מזעזע המזכיר תקופות אפלות בעברו של העם היהודי.

“למען הסר ספק יודגש, לכל אורך האירוע המתלונן לא פעל באלימות. לא מינה ולא מקצתה. כל חטאו אשר בגינו ‘זכה’ לטיפול שכזה היה רק מחאה פסיבית בה ישב על הכביש. הסרטון מהאירוע מדבר בעד עצמו ומוכיח כי הנילון פעל באלימות וברוטאלית תוך שימוש בכוח שלא כדין וגרימת כאב והשפלה רבה למתלונן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה בושה בושה!
    28/06/2023 23:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. רק 30 אלף? על דבר כזה הייתי דורש לפחות 150! הכי רציני בעולם, אם היו תולשים לאשה את השיער היו מדברים פה על לפחות 250 אלף, ובצדק, מזה ההפקרות הזאת, עבריינים במדים, הורסים תשם הטוב שיש לשוטרים היקרים שלנו! בושה