“מרי אזרחי”: המשטרה בוחנת פתיחת חקירה פלילית נגד ברק וגולן

צוות משטרתי לטיפול בהסתה ייבחן את קריאתו של יאיר גולן בראיון רדיו לנקוט ב"מרי רחב היקף באמצעים בלתי חוקיים", ואמירתו של אהוד ברק שקרא בהפגנה ל"מרי אזרחי לא אלים" • בתום הבדיקות יועברו הממצאים לפרקליטות ויוחלט אם לזמן את השניים לחקירה פלילית בחשד להסתה
חיים טוויל
ח' תמוז התשפ"ג / 27.06.2023 20:29

הצוות המשטרתי לטיפול בהסתה הודיע היום (שלישי) כי ייבחן את אמירותיו של חבר הכנסת לשעבר, האלוף במיל’ יאיר גולן, שאמר היום בריאיון לרשת ב’ כי הוא “קורא למרי רחב היקף באמצעים בלתי חוקיים”.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

הצוות בוחן גם את אמירותיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שקרא בהפגנות המחאה נגד הממשלה – למרי אזרחי.

בתום בחינת האמירות של גולן וברק יועברו חוות הדעת לעיון הפרקליטות כמקובל ויוחלט אם לזמן את השניים לחקירה פלילית בחשד להסתה.

במהלך הריאיון ברשת ב’ אמר גולן: “הממשלה הזו מנסה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית. מול הנסיונות האלה נציג התנגדות אזרחית חד משמעית ברורה, ואם נצטרך להגיע למרי רחב היקף ובלתי אלים זה מה שנעשה. אני קורא כאן, במסגרת הסביר ובלי לנקוט באלימות – לעשות גם דברים בלתי חוקיים.

“במאבק על הדמוקרטיה צריך לעשות דברים שהם לא אלימים שנמצאים בשוליים של החוק – אין מנוס אלא לעשות זאת”, חידד גולן. “ניתן לעקוב אחר נסיונות כאלה במדינות רבות של איך נלחמים בדיקטטורה, והמסקנה ברורה – צריך לנקוט בפעולה חד-משמעית ולהציב בפני הממשלה קיר ברזל”.

אהוד ברק הגיב: “זה לא חשד להמרדה. זה נסיון הפחדה פוליטי מהזן הירוד הנוהג במשטרים רקובים. נסיון להפחיד את יאיר, אותי ואתכם. אז יש לי חדשות לנתניהו ובנגביר: אנחנו לא מפחדים מאף אחד ומשום דבר. ונמשיך להיאבק נגד הנסיון לרסק את מערכת המשפט ולדחוק את ישראל אל מחוץ למשפחת הדמוקרטיות. ניאבק – ובסוף ננצח”.

הבדיקה מגיעה לאחר שביום ראשון הגיש הליכוד תלונה במשטרה – בדרישה  לפתוח נגד אהוד ברק בחקירה בגין התבטאויותיו, “שתוכנן מהווה עבירות של הסתה, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה”.

במכתב התלונה מטעם תנועת הליכוד נכתב: “אני מגיש בזאת למשטרה, תלונה לפתוח בחקירה נגד מר אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, בגין עבירות של הסתה, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה במדינה.

“ביום ה-24 ביוני 2023, בהפגנה שהתקיימה ברחוב קפלן בתל אביב, נשא מר אהוד ברק נאום מתלהם שבמסגרתו קרא לציבור: ‘עלינו להחריף את המאבק ולפנות לאי ציות אזרחי… אני קורא לכל אזרח…. להכין את עצמו למבחן הזה של אי ציות אזרחי …ולהיענות לקריאה כשתבוא'”.

בליכוד טענו עוד: “קריאותיו של מר אהוד ברק לאי ציות ולהפרת הסדר הציבורי, אינן חוסות תחת הזכות לחופש הביטוי. הן מהוות שימוש ציני בזכות לחופש הביטוי – כלי להסתה לאלימות ולקריאה למרד בממשלה הנבחרת, שזכתה לאמון העם בבחירות לכנסת ה-25 ולאמון הכנסת. רשויות האכיפה והחקירה חייבות לנקוט במהירות באמצעים הנדרשים על מנת לחקור את החשדות החמורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות