זו הרבנית שמקלב מינה כחברת הנהלת ‘ועידת התביעות העולמית’

ועידת התביעות' הוא  ארגון שהוקם לאחר השואה על ידי נציגי 23 ארגונים יהודיים בינלאומיים, הפועל להשבת רכוש יהודי שנגזל במהלך השואה ולסייע לניצולי השואה • המינוי החדש בהנהלה: הרבנית אסתר פרבשטיין, חוקרת שואה ואשת ראש ישיבת חברון
אריה ריבקינד
ח' תמוז התשפ"ג / 27.06.2023 13:37

בנוכחות עשרות נציגי ארגונים יהודיים מכל העולם המשתתפים באסיפה השנתית בניו יורק, נבחרה הרבנית אסתר פרבשטיין, לחברת הנהלת ‘ועידת התביעות’.  זאת, לאחר המלצת סגן השר אורי מקלב האמון על הרשות לזכויות ניצולי השואה בישראל.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

הרבנית פרבשטיין היא חוקרת שואה, אשר ספריה נחשבים למפלסי דרך. היא עוסקת בחינוך וביעוץ לארגונים שונים מתחום השואה.

היא בתו של הרב יהודה אריה לייב היינה, ונינתו של האדמו”ר מגור בעל ה’אימרי אמת’. בעלה הוא הגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין, ראש ישיבת חברון.

‘ועידת התביעות’ הוא  ארגון שהוקם לאחר השואה על ידי נציגי 23 ארגונים יהודיים בינלאומיים, הפועל להשבת רכוש יהודי שנגזל במהלך השואה ולסייע לניצולי השואה.

סגן השר אורי מקלב נשא נאום בשידור חי אל הכינוס מלשכתו שבקריית הממשלה בירושלים.

מקלב אמר כי הרבנית פרבשטיין, שנבחרה זה עתה, הינה דמות חינוכית וחוקרת שואה מיוחדת שתשפיע על הדברים בחלק התורני והרוחני, לצד המאבק להישרדות הרוחנית.

סגן השר סקר את פעילות הממשלה בתחום: “אנו פועלים במגוון פעילויות, ובמעטפת רחבה חמה ואישית. מעטפת שהיא כלכלית, בריאותית, הכוללת תמיכה נפשית, טיפולית, סיעודית, חברתית, קהילתית, לצד מרכזי יום וקהילה תומכים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בכל אשר תפנה, תמיד תמצא "גערר" בראש.
    27/06/2023 20:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בכל אשר תפנה, תמיד תמצא “גערר” בראש. כך היה תמיד, וכך יהיה גם להבא.
    ברכותינו לרבנית תליט”א, ויישר כח גדול על ספריה ומחקריה המעולים.