הוועדה המחוזית ירושלים החליטה: בית חולים חדש יוקם בבית שמש

התוכנית כוללת כ-770 מיטות - שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבי בית שמש והסביבה • ראש העיר, ד"ר עליזה בלוך: "ההודעה היא צעד חשוב ואחד מהאירועים ההיסטוריים בדברי ימי העיר"
יוני גרין
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 20:22

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה להפקיד תוכנית להקמת בית חולים ציבורי בעיר בית שמש.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

התוכנית, שהוגשה על ידי עיריית בית שמש ביוזמה ובהובלה של ראשת העיר, ד”ר עליזה בלוך, תמוקם על שטח כולל של 180 דונם באזור רמה ד’ ונווה שמיר – ותיתן מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבי בית שמש והסביבה.

במסגרת התוכנית, הכוללת כ-770 מיטות, ייבנו חמישה מבנים בגובה של 7 קומות, שישמשו לטובת בית החולים עצמו, מחלקות אשפוז, בית חולים חירום, שירותי רפואה, אולמות כנסים והרצאות, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה צוותי רפואה, מלונית, מנחתי מסוקים ועוד.

בסך הכל, התוכנית כוללת זכויות בינוי בהיקף של כ-194,000 מ”ר ועוד כ-7,200 מ”ר שטחי מסחר.

ראש העיר בית שמש ד”ר עליזה בלוך: “עם כניסתי לתפקיד קיבלתי החלטה שאנחנו כעיר מבקשים לקחת אחריות גם על עולם הבריאות של תושבינו. הובלנו שיח מול משרד הבריאות בתקופת השר ליצמן והמנכ”ל המכהן גם כיום משה בר סימן טוב, יחד עם הנהגת הדסה – לפעול להקים בית חולים בעיר. בית החולים ישרת את כל אוכלוסיות העיר באופן שיאה לעיר עם קצב התפתחות יוצא דופן.

לצפייה בגודל מלא – לחצו על התמונה

“הקמת שלוחת בית חולים תאפשר לכל תושבי העיר לצרוך את שירותי הבריאות מבלי לעזוב את העיר. עשינו זאת לחינוך המיוחד, עשינו זאת לתרבות וכעת לבריאות. אני מבקשת להודות למשרדי השיכון והבריאות, ליו”ר ש”ס אריה דרעי ולשרים יצחק גולדקנופף ומשה ארבל, לועדה המחוזית, ליו”ר ועדת המשנה בעיר בית שמש סגן ראש העיר שמעון גולדברג.

“ההחלטת הודעה היא צעד חשוב ואחד מהאירועים ההיסטוריים בדברי ימי העיר בית שמש. אין לי ספק שכולנו רואים באופק את קביעת המזוזה וחנוכת בית החולים”.

יו”ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי: “מלבד הקמה של בית חולים ציבורי נוסף בישראל, המהווה בשורה משמעותית לתושבי העיר והאזור, הקמת בית החולים תאיץ את הפיתוח הכלכלי של העיר ותאפשר את חיזוק מעמדה וגודלה של בית שמש עד לעמידה ביעד של 360 אלף תושבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות