פרוש: “הסיכומים על חוק הגיוס היו ברורים. מרגיש שעשו עלינו קומבינה

על הפרת ההסכמות בתקציבים: "בעוד חודש-חודשיים נראה האם הכספים שהובטחו למוסדות אכן יועברו. המצב לא נראה כרגע מעודד" • על הבחירות המקומיות: "לדגל התורה יש שותפים, לא סתם אנחנו רצים יחד לכנסת, אנחנו הכי קרובים בהשקפה. אפשר להמשיך לעבוד יחד"
חרדים 10
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 19:45

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש התייחס הערב (שני), בראיון למשה גלסנר ב’קול ברמה’, לחוק הגיוס, הפרת ההסכמות בנושא התקציבים של יהדות התורה, והבחירות המתקרבות לרשויות המקומיות.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

השר פרוש: “סיכמו לפני שבועיים שנצמצם את המריחה בהסדרת מעמד בני הישיבות. צר לי מאוד שבדבר החשוב הזה, שהיה אמור להיות בקונצנזוס, אני רואה כרגע חריגות מהסיכומים. לא יהיה זמן אחר שיהיה נוח יותר לחקיקה.

“לפני שבועיים היה סיכום אצל ראש הממשלה שעד השבוע יסתיים הוויכוח בין האוצר והביטחון לגבי ‘חוק הוקרת השירות’. הסכמנו שלא ניתן לחוק להתגלגל ויסיימו עד אמצע החורף. אבל לא עומדים בסיכומים האלו. בהחלטת הממשלה בכלל לא כתוב שיגבשו חוק להסדרת מעמד בני הישיבות. כל נציגי יהדות התורה היו בדעה אחת בפגישה אצל נתניהו, מרגיש שעשו עלינו קומבינה”.

על הפרת ההסכמות בנושא התקציבים: “בעוד חודש-חודשיים נראה האם הכספים שהובטחו השנה למוסדות אכן יועברו. המצב לא נראה כרגע מעודד”.

הוא הדגיש: “אפילו את חלקנו הדל בהסכם הקואליציוני, לגבי המשרד שלי והרשות של מקלב, לא מקיימים – למרות החלטות ממשלה ברורות והנחיות של ראש הממשלה ושר האוצר. אף שר לא צריך להיפגע אם מדברים על הפקידים שלו, הם צריכים להשתנות ולהפסיק את הסחבת. אם נגיע למבוי סתום, נתניהו יהיה חייב לדפוק על השולחן ולעשות סדר”.

יו”ר שלומי אמונים התייחס לבחירות לרשויות המקומיות ואמר: “לדגל התורה יש שותפים, לא סתם אנחנו רצים יחד לכנסת, אנחנו הכי קרובים בהשקפה. הרבה שנים הלכנו יחד ואפשר להמשיך לעבוד יחד”.

על העיר אלעד אמר: “עד היום ישראל פרוש נבחר לראשות העיר אלעד כמועמד של אגודת ישראל ודגל התורה. כשדגל התורה תחליט להמשיך את הברית עם אגודת ישראל בערים השונות, אז הוא יהיה ראש עיר גם בקדנציה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות