השר בן גביר: לא יהיה כאן חוק אחד למתיישבים וחוק אחר בגולן ובאיילון

השר איתמר בן גביר הצהיר כי יפעל לאכיפה שיוויונית כלפי מתיישבי יו"ש כפי שהיא מתבטאת כלפי ציבורים אחרים: "שומרי הסף שלנו מתייחסים בסלחנות למתפרעים ברמת הגולן, ברהט ולמפגינים באיילון"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 17:12

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצהיר היום (שני), בפתח ישיבת הסיעה, כי יפעל לאכיפה שיוויונית כלפי מתיישבי יו”ש, כפי שהיא מתבטאת כלפי ציבורים אחרים.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

“בשבוע שעבר ראינו התפרעויות חסרות תקדים, זריקות אבנים לעבר שוטרים, בקבוקי תבערה לעבר לוחמים, שריפת ניידות וירי חי לכיוון תחנת משטרה”, אמר בן גביר.  “במקום נוסף ראינו סירות שהוצתו ושליחת קליעים ואיומי פרוטקשן על בעלי עסקים. במקום אחר, ראינו חסימת כביש שמונעות מעבר אמבולנסים והצתת הכביש תוך פגיעה קשה בתשתיות.

“אך דווקא אל כל אלה שומרי הסף שלנו מתייחסים בסלחנות – ברמת הגולן המליצו להתקפל ולהפסיק עבודות שאושרו כדת וכדין. מול משפחות הפשע שגובות פרוטקשן, הם מסרבים לאפשר צווים מנהליים שירגיעו את השטח ועל אכיפת החוק באיילון אין בכלל מה לדבר.

“כל העיניים שלהם נשואות רק למתיישבים”, הוסיף בן גביר, “לנוער, לגבעות יהודה ושומרון, לאכוף את החוק שוב ושוב ושוב ברחבי יהודה ושומרון ומאידך עשרות אלפי בתים לא חוקיים בנגב ובגליל לא מעניינים אותם.

“אני נגד הפרת חוק, אני חושב שצריך להתיישב בכל מקום ביהודה ושומרון, אבל לא יהיה כאן חוק אחד למתיישבים וחוק אחר ברמת הגולן, ברהט ולמפגינים באיילון”, הבהיר.

“אני עדיין מחכה לתחקיר שהמשטרה תעשה ותציג לי אותו, לגבי האירועים ביישוב עטרת, משיכת זקנים, שימוש בטייזר, כל מיני אירועים שיותר ממטרידים ויותר מפוגעים – ואני מצפה מהמשטרה להעביר לי את התחקיר כמה שיותר מהר כדי שנוכל לבחון את הדברים”.

הוא הדגיש: “ממשלת ישראל לא יכולה להפלות בין דם לדם, בין דין לדין, לא יכולה להיות כאן אכיפה סלקטיבית, לא יכול להיות ציבור אחד שעליו יקוב הדין את ההר ומצד שני יכולים להתיישב ולבנות בכל מקום ואין אכיפה ואין דין ואין דיין”.

בן גביר אמר: “העדה הדרוזית אני מעריך ומוקיר אותה ויודע שיש בינינו לא רק ברית דמים; אלא גם ברית חיים, אבל אני אומר לאותו קומץ שמתפרע ומשתולל, עד כאן. לא יהיה דבר כזה. משילות צריכה להיות בישראל ואני נגד להיכנע ולהתקפל בפני אותו קומץ.

“ולגבי משפחות הפשע: אני לא מתלהב מצווים מנהליים, אבל אם מדברים על צווים מנהליים נגד נוער הגבעות, אם מדברים על צווים מנהליים על מי שפוגע ברכוש, ואני לא מקל בזה ראש, בואו נוציא צווים מנהליים קודם כל למי שמעורב בנטילת חיי אדם”.

הוא סיפר: “ברפורמה שאנחנו מובילים אנחנו מחזקים את המשטרה, מוסיפים משכורות לשוטרים, מוסיפים אלפי תקנים ובונים משמר לאומי. אבל דווקא בגלל ששינויים לא קורים מהרגע להרגע, אנחנו צריכים את הכלים האלה. צווים מנהליים, מעורבות שב”כ, אבל ללכת למקומות הנכונים, למשפחות הפשע, לרוצחים.

“ואני מזכיר לכולנו כל חברי בממשלת הימין, שזו חובה שלנו להתיישב לפתח ולהתפתח, להילחם ביד קשה באוייב, נכון, הממשלה שלנו טובה להתיישבות, הממשלה שלנו הרגה הכי הרבה מחבלים, יותר מ120 בחצי שנה האחרונה אבל יש עוד הרבה מה לעשות, וצריך לתת יד חופשית לחיילים, לשוטרים, לגבות אותם ולחזק אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות