וידר יעלה במועצה הצעה למיגור האפליה: רישום אזורי כמו באלעד

בעקבות "פניות קורעות לב מהורים" על אפליה בסמינרים בבני ברק - תעלה במועצת העיר הצעתו של יעקב וידר למיגור האפליה: אגף החינוך יציג אזורי רישום • וידר: "מספרים בבכי על בריאותם שנפגעת. חיי המשפחה נהרסים ולאיש לא אכפת" • "זו לא רק התעמרות וגזענות אלא שפיכת דמים"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 15:23

בעקבות תלונות של הורים תושבי בני ברק על קשיים בהם הם נתקלים בקבלת בנותיהם לסמינרים בעיר לקראת פתיחת שנת הלימודים – על רקע מוצאם או על רקע שירות בכוחות הביטחון של אחד מבני המשפחה – תעלה ביום חמישי הקרוב להצבעה בישיבת מועצת העיר בני ברק, הצעתו של חבר המועצה יעקב וידר, יו”ר סיעת הליכוד, למיגור האפליה בעיר.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

בהצעה לסדר ששיגר לראש העיר אברהם רובינשטיין, תחת הכותרת, “מניעת אפלייה במוסדות החינוך” – כתב וידר: “לצערי הרב, בתקופה האחרונה אני מקבל פניות קורעות לב מהורים תושבי בני ברק, שבנותיהן מתקשות להתקבל לסמינרים בעיר – חלקן בשל אפליה גזענית, חלקן בשל עבודת האב, חלקן בשל כך שאחד מבני המשפחה משרת בכוחות הביטחון, וחלקן מטעמים לא ברורים.

“לפני שנה הובטח לי כי העירייה תגבש תכנית מקיפה למיגור האפליה. הופתעתי מאוד לגלות כי דבר לא קרה בפועל, להפך. הורים ממשיכים לספר לי בבכי על בריאותם שנפגעת ועל חיי המשפחה כולה שנהרסים לחלוטין ולאיש לא אכפת”.

וידר מוסיף: “לא יעלה על הדעת שילדה שלמדה שנים ארוכות בבית הספר היסודי, בהצלחה וללא שום בעיה – לא תוכל להמשיך ללמוד עם חברותיה בכיתה רק בגלל מוצאם של הסבא והסבתא או בגלל עיסוקי הוריה או שבגלל שמי מבני משפחתה משרת בכוחות הביטחון. לא מדובר רק בהתעמרות ובגזענות אלא בשפיכת דמים ממש”.

חבר המועצה מדגיש: “האחריות שלנו היא להגן על ילדי וילדות העיר, לשמור על הרצף החינוכי והיציבות החברתית שלהם, ולהבהיר שלא נאפשר שום מקרה של גזענות והתעמרות”.

בהצעתו וידר מבקש להחיל בבני ברק רישום אזורי, דבר שימנע מקרי גזענות במוסדות חינוך. כמו כן מציע חבר המועצה כי ימנע תקצוב עירוני והקצאת קרקעות ציבוריות למוסדות שיימצא כי הם מפלים.

וכך  כתבה בהצעה לסדר: “לאור ההצלחה של הרישום האזורי בעיר אלעד, אבקש ממועצת העיר לאשר:

1. אגף החינוך יביא לאישור מועצת העיר בישיבה הקרובה, רשימת אזורי רישום למוסדות חינוך על יסודיים בכל רחבי בני ברק.

2. במידה ומוסד חינוך עבר על הוראות איסור האפליה שבסעיף 5(א) לחוק זכויות התלמיד התשס”א-2000, אגף החינוך ישלח התראה באופן מידי לבעל המוסד.

3. לא הפסיק מוסד החינוך את האפליה באופן מידי, תשלול ממנו העירייה כל תמיכה – בכסף ובשווה כסף, במישרין או בעקיפין, לרבות שלילת הקצאות קרקע ו/או מבנה”.

יצוין, כי  בעבר קידמה סיעת ש”ס בכנסת הצעה דומה, אולם היא חזרה בה עקב לחצים שהופעלו עליה. “מעניין יהיה לראות כיצד יצביעו נציגי ש”ס ויהדות התורה, חודשים ספורים לפני הבחירות המקומיות, האם יצטרפו אלי או שיחליטו להתנגד ולהותיר את המצוקה של התלמידות הכאובות ובני משפחותיהן”, אומר חבר המועצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות