נתניהו: מגנה את דברי סטרוק, נבדוק טענות לשימוש ב”כוח מופרז” ביו”ש

ראש הממשלה גינה את דברי השרה סטרוק נגד ראשי מערכת הביטחון: "אין שום מקום להשתלחות באנשים שמובילים את המאבק שלנו נגד הטרור" • הינחה לבדוק טענות לשימוש בכוח מופרז כלפי מתיישבים "לאור ריבוי התלונות בימים האחרונים"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 13:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (שני) לבחון לעומק את טענות המתיישבים לפיהן היה שימוש באלימות קשה מצד כוחות הביטחון במספר אירועים ביהודה ושומרון.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

“לאור ריבוי התלונות בימים האחרונים, הנחה ראש הממשלה נתניהו לבדוק טענות לשימוש בכוח מופרז מצד כוחות הביטחון כלפי אזרחים ביהודה ושומרון”, נמסר מטעם לשכת ראש הממשלה.

נתניהו ביקר את הדברים הקשים של השרה אורית סטרוק נגד ראשי מערכת הביטחון. “ראשי ואנשי זרועות הביטחון שלנו עושים לילות כימים כדי להגן על מדינת ישראל ועל אזרחי המדינה. יש מקום בדמוקרטיה לביקורת על כל אחד אבל אין שום מקום להשתלחות באנשים שמובילים את המאבק שלנו נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל”.

מוקדם יותר היום, בטקס מצטייני שירות הביטחון הכללי, מתח נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקורת חריפה על דברי שרת ההתיישבות אורית סטרוק נגד ראשי מערכת הביטחון.

“ההשתלחות חסרת הרסן באנשי כוחות הביטחון ובמפקדיהם, אינה יכולה לעבור לסדר היום ועלינו – על כולנו לגנות אותה בתוקף”, אמר הרצוג.

השרה אורית סטרוק התייחסה הבוקר ברדיו קול ברמה למכתבם של ראשי מערכת הביטחון נגד התפרעויות הימין הקיצוני בשבת בכפרים פלסטינים.

“הרמטכ”ל, המפכ”ל וראש השב”כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כח וגנר? מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני”.

בהמשך פרסמה הבהרה בטוויטר בה כתבה: “אומרת כאן ועכשיו: הביטוי ‘כח וגנר’ שגוי, ואני מתנצלת עליו. נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה! לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הבטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי ביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות