משפט נתניהו: השופטים יפרסמו את השיחה על קריסת סעיף השוחד

השופטים נתנו לצדדים אפשרות להתנגד עד ליום שני הבא - ולאחר מכן יפרסמו את הפרטים מהפגישה • הדגישו: זו הייתה "שיחה קצרה, לא פורמלית שנערכה בדלתיים סגורות ואינה מחייבת תיעוד"
יוני גרין
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 12:31

השופטים במשפט נתניהו הודיעו היום (שני) כי יהיו מוכנים לפרסם תמצית מפגישתם עם אנשי הפרקליטות וצוות ההגנה של נתניהו ואלוביץ’ על קריסת סעיף השוחד בתיק 4000.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

השופטים איפשרו לצדדים להתנגד לפרסום הדברים עד ליום שני הבא.

בהחלטתם כתבו חברי הרכב השופטים, כי מדובר ב”שיחה קצרה, לא פורמלית שנערכה בלשכת ראשת ההרכבת בדלתיים סגורות, בהסכמת הצדדים, אשר אינה מחייבת תיעוד בפרוטוקול. עם זאת, נוכח טעמי הבקשה ובשים לה לעמדת המאשימה בדעתנו לפרסם החלטה ובה תיאור תמציתי של מהלך הדברים. הכול בכפוף להתנגדות מנומקת של מי מהצדדים להליך”.

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13, כי השופטים אמרו בשיחה עם הפרקליטות וסנגורי ראש הממשלה, כי יהיה קשה להוכיח את סעיף השוחד בתיק 4000 – ולמעשה אמרו לפרקליטות שאין להם סיכוי להרשעה בסעיף זה בתיק.

למרות זאת, ביום שישי הודיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כי הם עדיין מאמינים בתיק וחושבים שתיתכן הרשעה בשוחד, ועל כן מתכוונים להמשיך לנהל אותו.

פרקליטות המדינה התייחסה אתמול אחר הצהריים  לראשונה למסר שהעבירו השופטים.  “מדובר בהדלפה מגמתית ולא מדויקת שעלולה לפגוע בהמשך התנהלות המשפט”, נאמר במכתב שנשלח לבית המשפט.

בפרקליטות התייחסו באופן רשמי להדלפה – ודרשו מהשופטים להפסיק את השיחות הסגורות בחדר. “התביעה מבקשת, לאור ההדלפות המגמתיות מהשיח שהתקיים בפני השופטים, כי מעתה ואילך שיח שכזה יתקיים בפומבי באולם בית המשפט ובליווי פרוטוקול”.

עורכי הדין בעז בן צור וז’ק חן, המייצגים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת איש העסקים שאול אלוביץ’, התייחסו בשבת להדלפה. מההודעה שלהם עלה, כי ההדלפה לחדשות 13, מקורה בפרקליטות –  וכי הדלפה זו גימדה את מהות האירוע וגודל המכה שספגה הפרקליטות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות