“אני צובט את עצמי”: עימות בין ראש השב”כ רונן בר לשר בן גביר

דו שיח בין השר לביטחון לאומי לבין ראש השב"כ, הפך לקרב האשמות • בן גביר טען: במערכת הביטחון "נכנעו לפורעים הדרוזים, אם זה היה נערי גבעות הייתם מיד מענישים" • ראש השב"כ: "יש הבדל בין לטפל נקודתית בפורעים לבין לטפל קולקטיבית בעדה שלמה"
חרדים 10
ז' תמוז התשפ"ג / 25.06.2023 22:22

ישיבה טלפונית לילית שהתקיימה אתמול (מוצאי שבת) בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וראשי מערכת הביטחון, ביניהם ראש השב”כ רונן בר –  הפכה לעימות ישיר בין השר לראש השב”כ.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

השיחה עסקה במהומות של פורעים מהעדה הדרוזית והוויכוח על המשך העבודות על הטורבינות ברמת הגולן. למרות תמימות הדעים של גורמי הביטחון, שתמכו בעצירת העבודות, בן גביר התנגד להקפאה – ותקף.

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, בפתח העימות אמר השר: “אני לא מבין את זה. אני צובט את עצמי. אם יש איומים צריך לטפל בהם”, אמר בן גביר בדיון. “אם זה היה נערי גבעות הייתם מיד מענישים”.

בר הגיב לו: “מה שנערי הגבעות עושים זה טרור לכל דבר ופגיעה בכל אזרחי המדינה. זה חמור ביותר”.

השר ביקש להדגיש שהוא יצא נגד הפעולות שלהם, אבל התעקש: “מה שעשו הפורעים הדרוזים בגולן זה גם חמור. הם ירו לעבר השוטרים וניסו לפרוץ לתחנת משטרה. לזה נכנעתם”.

חילופי הדברים הסתיימו בטון צורם.

ראש השב”כ השיב לשר לביטחון לאומי בביקורת מרומזת. “אין קשר בין תורמוס עיא לדרוזים. צריך לטפל בקבוצות הפורעים גם ביהודה ושומרון וגם ברמת הגולן”, אמר בר. “אבל יש הבדל בין לטפל נקודתית בפורעים לבין לטפל קולקטיבית בעדה שלמה. זה לא נכון”.

בלשכת השר ובשב”כ הגיבו: “אינם מתייחסים למה שנאמר בדיונים סגורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מטומטם בראשות השב"כ
    25/06/2023 22:49
    אדם
  1. בקיצור אליבא דבר ברבר,
    כל המתנחלים צריכים להתפרע, ואז לא יעשו להם כלום….