אושר: גלנט יורה לא לגייס חרדים • למה שרי אגו”י זעמו והתנגדו?

הממשלה אישרה הצעה שתאפשר להמשיך את אי גיוס בני הישיבות • מתחייבת לחוקק חוק חדש עד סוף מושב החורף • גולדקנופף ופרוש התנגדו בגלל הפרת סיכומים: "מתבקש שייכתב שצריך להכין חוק שמי שלומד תורה לא מגויס" • "סוכם שלא ימרחו את זה ויסיימו עד אמצע מושב החורף"
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשפ"ג / 25.06.2023 13:49

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית ‘הצעת מחליטים’ המסמיכה את שר הביטחון יואב גלנט להורות לצה”ל שלא לגייס בחורי ישיבות – עד לחקיקת חוק גיוס חדש.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

זאת, לקראת ה-1 ביולי – יום שבת הקרוב – בו יפקע חוק הגיוס שמסדיר את הפטור מגיוס לבחורי ישיבה, מבלי שהממשלה חוקקה בינתיים חוק גיוס חדש, ולמעשה אין בסיס חוקי לאי גיוסם של צעירים הלומדים בישיבות.

ההצעה כוללת גם הצהרה בדבר הכוונה לחוקק, עד סוף מושב החורף של הכנסת, חוק המסדיר את שילובם של תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות החינוך החרדיים בשירות צבאי, בשירות לאומי-אזרחי ובשוק העבודה – אליו יוצמד גם חוק ‘הוקרת השירות’ של שר הביטחון יואב גלנט, שיעניק הטבות לחיילים ולוחמים.

עם זאת, בהצעה אין כל התייחסות להסדרת מעמד ‘הפטור’ של בני הישיבות, כך שמדובר בהפרה גסה של כל ההסכמות שסוכמו בפגישה עם השרים החרדים אצל ראש הממשלה לפני כשבועיים.

להגדלה – לחצו על התמונה

בשל כך, השרים יצחק גולדקנופף ומאיר פרוש התנגדו להצעה. שרי ש”ס, לעומת זאת,  תמכו בהצעה.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, אמר בדיון בישיבת הממשלה על חוק הגיוס: “אין הנחייה כתובה בהצעת מחליטים שעל שר הביטחון להגיש תזכיר חוק להסדרת מעמד בני הישיבות, המילים האלו לא כתובות בהצעה, למרות שאומרים לנו את זה שוב ושוב בעל פה.

“בדיוק כמו שכתוב שצריך להכין חוק להוקרת השירות, מתבקש שייכתב שצריך להכין חוק שמי שלומד תורה לא מגויס. בהצעה גם נכתב שהחוק יאושר עד סוף החורף, למרות שסוכם בפגישה אצל ראש הממשלה שלא ימרחו את זה ויסיימו את החקיקה עד אמצע מושב החורף”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “ההחלטה שאישרה הממשלה לפני זמן קצר היא עוד תחנה בדרך לחוק ההשתמטות במקום חוק גיוס לכולם. בלי שוויון מלא בנטל גם בכלכלה וגם בביטחון, לא תהיה לנו מדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות