“האמירות חייבות להיפסק”: נתניהו ‘עקץ’ את בן גביר – שתקף בתגובה

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה על דברי השר לביטחון לאומי - שעודד עלייה למאחזים ביו"ש: "לא נגבה פעולות כאלה והממשלה שלנו תפעל נגדן בתקיפות. הן פוגעות במפעל ההתיישבות ובאינטרסים החיוניים" • בן גביר: "בעיית המשילות שלנו לא מתחילה במתיישבים ביו"ש"
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשפ"ג / 25.06.2023 11:47

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לדבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שעודד עלייה למאחזים ביהודה ושומרון.

“אמירות כאלו מערערות את החוק והסדר – הן חייבות להיפסק מיד”.

הוא הוסיף: “לא נגבה פעולות כאלה והממשלה שלנו תפעל נגדן בתקיפות. הן פוגעות במפעל ההתיישבות ובאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל”.

בן גביר הגיב על דברי נתניהו: “מעריך ואוהב את ראש הממשלה, אבל בעיית המשילות שלנו לא מתחילה במתיישבים ביו”ש, אלא בסלחנות למתפרעים ברמת הגולן והעדר אכיפה ברהט. אני נגד אכיפה סלקטיבית. ממשלת ימין חייבת לממש את חזונה, התיישבות בשטחי יו”ש לצד אפס סובלנות כלפי מי שמאיים שאם לא נעתר לבקשותיו תהיה מלחמה, אסור לישראל להתקפל”.

בן גביר הגיע ביום שישי לביקור במאחז אביתר וקרא להקים מאחזים נוספים. השר לביטחון לאומי אמר: “אני נותן לכם גיבוי מלא ומוחלט אבל אני רוצה הרבה יותר מהישוב כאן, צריך שיהיה כאן ישוב מלא, לא רק כאן, אלא בכל הגבעות מסביבנו. צריך ליישב את ארץ ישראל ובמקביל לישוב הארץ צריך לצאת למבצע צבאי, להוריד בניינים, לחסל מחבלים, לא אחד או שניים אלא עשרות ומאות ואם צריך גם אלפים.

“כי בסופו של דבר רק ככה אנחנו נאחוז כאן, נחזק את השליטה ונחזיר את הביטחון לתושבים ומעל הכל נמלא את השליחות הגדולה שלנו. ארץ ישראל לעם ישראל, אנחנו מגבים אתכם רוצו לגבעות, תתיישבו. אנחנו אוהבים אתכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות