תיעוד נורא: שוטר תלש את זקנו של תושב שהפגין בכניסה לעטרת • צפו

מפגינים ביישוב עטרת טוענים: שוטר משך בפאותיו של תושב, תלש את זקנו והשליך אותו על הרצפה לקול זעקותיו • בן גביר דורש הסברים: מדוע נחסם שער היישוב ובוצעה ענישה קולקטיבית? ולמה השתמש שוטר יס"מ בטייזר?
חיים טוויל
ו' תמוז התשפ"ג / 25.06.2023 10:22

אלימות משטרתית מחרידה במחאת התושבים בכניסה לעטרת: מאות תושבים מחו במוצאי השבת כנגד המצור שהטיל מח”ט בנימין על הישוב עטרת, כענישה קולקטיבית כנגד תושבים שירדו להדוף את התפרעות הערבים מהכפר אום צפא.

במהלך המחאה, תועדו שוטרי יס”מ כשהם פועלים באלימות קשה כנגד תושבים.

אחד השוטרים תועד כשהוא מושך בפאותיו של תושב, תולש מחצית מזקנו ומשליך אותו על הרצפה לקול זעקותיו של התושב.

שוטר אחד תועד משתמש באקדח טייזר כנגד תושב נוסף.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה הבוקר את המשטרה לקיים תחקיר על אירועי הלילה בעטרת.

בין היתר, ביקש השר בן גביר הסברים מדוע נחסם שער היישוב ובוצעה ענישה קולקטיבית ובידוק של היוצאים והנכנסים ליישוב. בנוסף ביקש השר בן גביר מהמשטרה לדעת מדוע השתמש שוטר יס”מ בטייזר כנגד אדם שעמד בסמוך.

השר בן גביר הבהיר אמש בשיחה עם מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד מחוז ש”י, כי הוא “מתנגד לכל הפרת חוק. אך עם זאת, “אסור להעניש ציבור שלם. כפי שלא התאפשר לעשות סגר בעיסאוויה, כך לא ברור מדוע ניתן היה לעשות סגר על היישוב העטרת, ושימוש בטייזר כנגד אזרחים שלא מאיימים הוא בעייתי ביותר”.

ממשטרת ישראל נמסר: בעקבות האירועים שאירעו במהלך השבת ביישוב עטרת ובכפר אום צפא, הנחה מפקד מחוז ש”י, ניצב עוזי לוי לתחקר את האירועים ולהגיש לו עד סוף היום את הממצאים הראשונים.

ח״כ לימור סון הר מלך הגיבה על האירועים: “ביום חמישי האחרון התקיים ביישוב עטרת שבע ברכות לחברתי אתיה דימנטמן ששכלה את בעלה יהודה הי”ד לפני כשנה וחצי בפיגוע בחומש. האורחים שהגיעו לשבע ברכות הותקפו בזה אחר זה על ידי פורעים מהכפר הסמוך שחסמו את הכביש והשליכו עליהם אבנים.

לצערי, הצבא נעדר לחלוטין מהאירוע והתושבים נאלצו להגן על עצמם. מאז ועד אמצע שבת, כביש הגישה לעטרת הפך לרולטה רוסית. כל מי שעבר בו הסתכן להיות הקורבן הבא של הטרוריסטים הערבים.

ממש כמו באירועי שומר החומות שבתחילה לא הבינו את משמעותם, גם הפעם אף אחד לא מבין את המשמעות. יישוב יהודי שדרכי הגישה שלו מכותרים על ידי המון ערבי פורע שרק מחפש לבצע לינץ ביהודים שייקלעו לידיו.

מי שמכיר את תושבי עטרת יודע שאין שומרי חוק וממלכתיים מהם. אם הם הרגישו שביטחונם הופקר- אז ביטחונם אכן הופקר.

במהלך השבת, סיכנו תושבי הכפרים שוב את תושבי עטרת אלא שהפעם, לאור הסכנה המוחשית, הגיעו יהודים מכל ישובי האיזור על מנת לסייע בהגנה על תושבי עטרת ולהרחיק את המון הפורעים, משימה שצהל משום מה בחר לא לבצע.

לאחר זמן ובאופן מפתיע, הגיעו כוחות צה”ל בפיקוד מח”ט בנימין אביאל אלבז על מנת לדאוג שהפורעים הערבים ישובו בשלום לכפרם ובמקביל לנהל צייד נחוש כנגד המתיישבים שהגנו על חייהם.

מאז ועד הבוקר נמצאים תושבי עטרת במצור על ידי כוחות גדולים של צבא, יס”מ, שב”כ ומשטרה שהוזרמו למקום, חלקם ללא תג ורעולי פנים. הם חסמו את הכניסה לישוב וכתרו את הישוב מכל צדדיו תוך שהם משתלטים על עמדת השג ומחרימים את מצלמות האבטחה.

אתמול בלילה הגעתי כדי לפקח על האירועים. חזיתי באלימות קשה מצד השוטרים והחיילים שהיכו את תושבי עטרת באלימות קשה וללא הבחנה שכוללת: חניקות, בעיטות, משיכה בפיאות ובזקנים ושימוש ללא צורך באקדח טייזר.

חסימת הישוב, כאשר אין יוצא ואין בא, גרם למשפחות שעשו את השבת מחוץ ליישוב, לחפש מקלט בישובים אחרים. בהמשך כל רכב נבדק בקפידה כאילו מדובר במחבלים.

האירוע הנ”ל הינו אות קלון לצה”ל ,לשב”כ, למשטרה וכן, גם לנו ממשלת ישראל. הוא מבטא את התפיסות הכי מעוותות שהשתרשו במערכות המדינה! כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר על רחמנים!

בסרטון ניתן לראות את הפרת חסינותי על ידי השוטר בני מלכה, אך האלימות שאני חוויתי הייתה מועטה ביחס לאלימות שספגו מי שאין להם חסינות ודמם הותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות