נתניהו עצר העבודות בגולן • בן גביר תקף: “לא להתקפל תחת איומים”

ראש הממשלה עדכן את שייח' מוואפק טריף כי החליט להיענות לבקשתו ולהימנע מחידוש העבודות עד לאחר חג הקורבן • השר לביטחון לאומי הביע את דעתו שצריך להמשיך את העבודות גם מחר: "זו כניעה לאיומים, למען המשילות צריך לעמוד בהבטחות"
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשפ"ג / 25.06.2023 00:33

על רקע איומי הדרוזים בשבת: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (מוצאי שבת) עם שייח’ מוואפק טריף, מנהיגה של העדה הדרוזית,  ובישר לו כי  החליט להיענות לבקשתו ולהימנע מחידוש העבודות ברמת הגולן עד לאחר ‘חג הקורבן’, שיחל ביום שלישי.

נתניהו קבע עוד כי הזמן בחג הקורבן ינוצל לשיח עם נכבדי העדה הדרוזית, וכי העבודות יחודשו ביום ראשון הבא.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר, כי נתניהו “הנחה לפעול במהלך הימים הקרובים לקידום פתרונות למצוקת התכנון והדיור בישובים הדרוזים בכרמל ובגליל, שפוגעת בעדה הדרוזית כולה, לרבות בצעירים משוחררי צה”ל התורמים לביטחון המדינה”.

החלטת ראש הממשלה התקבלה לאור המלצת ראש השב”כ ומפכ”ל המשטרה – ובניגוד לעמדתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שתמך בהמשך העבודות גם מחר.

בדיון שהתקיים אמר בן גביר כי הוא חושב שמדובר בטעות גדולה וכי אסור להתקפל בפני אף ציבור שמאיים במלחמה. “העדה הדרוזית היא חשובה אבל אסור להיכנע לאיומים – בטח לא לכאלה שנשמעו בשבת האחרונה”, אמר. “זו כניעה לאיומים, למען המשילות צריך לעמוד בהבטחות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות